סטוריטלינג ליזמים וחברות

יש לי שאלה… 

האם אתם מצליחים להציג את החברה שלכם בצורה אפקטיבית בדיוק כמו שרציתם?

האם החברה מוכנה בכלים השיווקיים שלכם להגעה אל היעד?

אם לא, הייתם רוצים כלים שיווקיים שיגדילו משמעותית את הסיכויים שלכם להגיע ליעד?

אתם בטוח יודעים...

שמאחורי הנתונים של העסק מתחבאים סיפורים ומסרים עסקיים חשובים, שמחכים לרגע הנכון כדי להתגלות.

אז, מה דעתכם שנגלה יחד את את הסיפורים, וגם תלמדו איך להציג אותם באופן שיווקי ומרגש, מול כל קהל ובכל פלטפורמה שתבחרו?

"סטוריטלינג: כי צריך סיפור רקע כדי להניע אנשים" (שירית)

איזה סיפורים נוכל ליצור יחד? 

סטוריטלינג ליזמים > הסיפור האישי

זוכרים למה הקמתם את החברה? מה הניע אתכם אז ומה מניע אתכם היום? לכל אדם יש סיפור מכונן שמניע אותו לפעולה. כשהסיפור האישי מתחבר לחזון החברה ומשקף את פעולותיה בנאמנות הוא הופך לדבק רב עוצמה שמחבר את הלקוחות להצעות העסקיות. (כן, פה נדרשת קצת חשיפה…) לא היית רוצה שנגלה מה הסיפור שלך?

סטוריטלינג לפרוייקט > סיפור המוצר והלקוחות

https://pixabay.com/

לא משנה באיזה שוק אתם מתכוונים לפעול- חשוב תשזכרו: אנשים לא קונים מוצרים, הם כן מחפשים פתרונות לצרכים הרגשיים הסמויים שלהם, כמו וודאות, ביטחון, עוצמה או המשכיות. אז, איך הפרויקט שלכם מספק מענה לצרכי הלקוחות? תכל'ס, איך הסיפור של הפרויקט שלכם מתחבר לסיפור של הלקוחות שלכם? 

סטוריטלינג לעסק > סיפור החברה

business storytelling

עד לא מזמן מכרנו רק מוצרים ושירותים, וזה עבד לא רע… אבל, כיום, כשרוב החברות פועלות באותם שווקים ומוכרות מוצרים דומים, איך תבדלו את החברה שלכם מהמתחרים? ברווח הזה בדיוק נכנסים הסיפורים, שנגזרים מחיבור מדויק בין מטרות אסטרטגיות לבין ה- DNA של החברה. אז השאלה הגדולה היא, מה הסיפור של החברה שלכם? 

מי אנחנו?

shirit ben israel 2021

שירית בן ישראל

'מספרת הסיפורים': יועצת אסטרטגית .M.Sc במנהל עסקים, מומחית לתחום ה"סטוריטלינג" | מפתחת סיפורי השראה מבוססי דאטה ליזמים ועסקים, חברות וארגונים.

ללינקדין של שירית 

מוריאל בן ישראל

Customer Care Expert | Global B2C and B2B SaaS Environment | Tech Career Mentor | Startup Advisor

ללינקדין של מוריאל 

אנחנו יודעות לספר סיפורים, ונוכל לעזור גם לך לספר את הסיפור שלך

איך יוצרים סטוריטלינג

בקלות, מהירות והנאה?

בשלב ראשון – נזקק את ה- DNA של החברה ובעליה: מה מהות החברה? מיהם היזמים והשותפים? מה מניע אותם? מי קהל היעד של החברה? מהם הצרכים והבעיות להם מעוניינת החברה לספק פתרונות? מהם הפתרונות? אלו תועלות ייצרו הפתרונות? ואיך ישתנו חיי הלקוחות בזכות הפתרונות?

בשלב שני – נתרגם את המידע האינפורמטיבי לסיפורים: נתחיל מסיפור היזמים והבעלים, נעבור לסיפור המוצר, נמשיך לסיפורי לקוחות ונסיים בפרופיל החברה ובפיטצ' השיווקי. וגם נאמן את צוות החברה כדי שידבר בשפה וקול אחידים בכל פרזנטציה. 

בשלב שלישי – נמפה את הפלטפורמות השיווקיות של החברה (אתרים, בלוגים, פרזנטציות, קטלוגים, תהליכי מכירה, תערוכות, כנסים, ועוד) כדי שנוכל להטמיע את הסיפורים באופן מדויק, מרגש ומניע לפעולה.

"סטוריטלינג: להעביר את הסיפור הגדול דרך הסיפור הקטן"

פרוייקטים לדוגמא

סטוריטלינג 360 לחברת skylimit

סטוריטלינג 360 ליזמי Doolitell

doolitel whats your story

סטוריטלינג 360 לסטארטאפ STUFP

"סטוריטלינג: כי סיפור טוב יוצר את הבידול" 

משה שרת, מנכ"ל חברת SKYLIMIT מפרגן וממליץ:

משוב על המצגת השיווקית:

"חדות ובהירות שהתבטאו במצגת והרצאה שהצליחו לבטא את פעילות החברה באופן מיטבי…"

משוב על המודל והשיטה שפיתחנו לחברה:

"המיוחד בתהליך היה שעם השנים נשחקנו מלתאר את פעילותנו באופן מרשים, וכאשר השתקפה התמונה על ידי שירית התגלו נקודות החולשה של השחיקה, ונדהמתי איך לא ראיתי זאת"

משוב על הוובינר:

"הבונוס היה שזירה של הפעילות לתהליך לוגי המבטא ערך גבוה יותר לפעילותנו ומאורגן בחזותיות"

מה מספרים הלקוחות?

רוֹצִים לַעֲזֹור לַחֶבְרָה שֶׁלָּכֶם לִצְמֹוחַ?

סטוריטלינג עסקי: שאלות ותשובות

  1. צריך סיפור רקע כדי להצדיק את השינוי. 
  2. סיפור טוב הוא כמו מראה שמשקפת בכל רגע מה אתם עושים.
  3. סיפור טוב מציג תיאור שלם (360) של מה שאתם עושים בחברה.
  4. סיפור טוב עוזר לכם להסביר בקלות ובאופן אחיד, מי אתם, ומה אתם עושים. 
  5. סטוריטלינג מדויק יוצר בידול עסקי ייחודי.
  6. סטוריטלינג מדויק מתאר את הבידול באופן פשוט ונוח.
  7. סטוריטלינג מדויק יעזור לך לא להפסיד למתחרים. 

בעולם שלנו, כשרוב העסקים פועלים באותם שווקים, מוכרים את אותם מוצרים ושירותים ומנסים לגייס את אותם לקוחות, נדמה… שכולם צריכים ליצור לעצמם סטוריטלינג עסקי; חברות עסקיות בדרכן לשוק חדש, מתמודדים לראיונות, חברות בדרכן להתמודדות במכרזים לוקאליים וגלובאליים, עסקים קטנים ומנהלים בארגונים, כולם צריכים לגלות את הסטורי שיצור את הבידול מהמתחרים.

ברגע שסיימנו את השלב הראשון בתהליך סטוריטלינג עסקי יש בידינו זיקוק מדויק של DNA העסק. המידע שגיבשנו בשלב הזיקוק הוא ה"בשר" ליצירת הסיפורים. הסיפורים שנייצר יוטמעו באתר, בבלוג, ברשתות החברתיות, בחומרים פרסומיים, בתערוכות, באירועים וכנסים, בלוגו החברה ובעיצוב המשרדים. אותם סיפורים יוטמעו באופנים שונים ויהפכו ל"סטורי" העסקי שיבדל את החברה. 

זה תלוי על איזה סטוריטלינג עסקי אנחנו מדברים. למשל, סטורי לתערוכת חברה בארץ או בעולם? סטורי לאתר? סטורי למוצר או שירות חדש? סטורי לחברה? המשותף לכולם הוא מפגשי מיפוי ראשון להכרות עם הדמויות המובילות בחברה, והבנה ראשונית של צרכים- מטרות- שאיפות- רמת בשלות ומוכנות.   

בתהליך סטוריטלינג עסקי אנחנו יוצרים בשיתוף בעלי החברה/ עסק מנוע רב עוצמה שמאפשר לגעת באנשים ולהניע אותם לפעולה.

צעד 1- זיקוק ה- DNA, קרי מודיעין עסקי שמקורו בסדרת ראיונות ותחקירים מול בעלי החברה.

צעד 2- תרגום המידע לסיפורים.

צעד 3- בנית מפת הטמעת הסטוריטלינג והטמעת התכנים בפועל, בהתאם לאסטרטגיית החברה וצרכיה. 

זה בערך כמו לשאול, כמה זמן לוקח לבנות בניין… על מה אנחנו מדברים? על מגדל בן 50 קומות? או על בניין בן 3 קומות? סטוריטלינג עסקי פרוס על פני מסגרת זמן של בין חודש לשנה. תלוי בגודל החברה והיקף דרישותיה לגבי מוצרים (תערוכות, כנסים, אתרים, וכ"ב).

הנה מספר דוגמאות לתוצרים לתהליך סטוריטלינג עסקי:

  1. סיפור גיבור מרגש לפרזנטציה להצגת מוצר חדשני שלכם בפני משקיעים (כולל כמובן מצגת אסטרטגית שיווקית מעוררת השראה).
  2. תכנים סיפוריים לאתר החברה: דף הבית, עמוד אודות, עמודי המוצרים, וסיפורי הצלחה ומשובי לקוחות מרוצים.
  3. ביתן מעוצב לתערוכה, שמבוסס לא רק על מידע אינפורמטיבי ומפרטים טכניים, אלא גם על סטוריטלינג מעורר ריגוש והשראה.
  4. ספר סטוריטלינג לחברה.
  5.  אירועי סטוריטלינג בחברה. 
  1. אף אחד לא מכיר את העסק שלך יותר טוב ממך.
  2. המידע- בידיים שלך, אבל היכולת לשאול שאלות נכונות- היא שלי. 
  3. בחיבור המדויק בין המידע (שלך) לשאלות (שלי) אנחנו יוצרים יחד סטוריטלינג עסקי שמתאים כמו כפפה, רק לחברה- למוצרים- לפרויקטים- וללקוחות שלך. 
  4. ואולי, הדבר הכי חשוב… כמו שרומא לא נבנתה ביום אחד, כך גם תהליך  סטוריטלינג לעסקים: הכל מתחיל מהצעד הראשון- מיפוי מידע, ראיונות וניתוח לזיקוק לקראת בניית הסיפור.

הנה כאן, בקלות:

שירית בן ישראל

טל. 0522-435259

מייל. צור קשר

מה עוד נוכל לעשות יחד?

ייעוץ שיווקי

בואו ללמוד איך לזהות את קהל היעד שלכם, להבין את צרכיו, ולבנות סיפורים שיחברו אותו אליכם.

מצגות שיווקיות

מצגת שיווקית מגדילה באופן משמעותי את סיכויי המכירה שלך, תוך יצירת חיבור עמוק עם סיפור הלקוח.

הרצאות וובינרים

מוצר חובה לכל פרילנסר ובעל עסק, שרוצים לבדל את עצמם מהמתחרים, כדי ליצור קהילת לקוחות נאמנה.

אירועי סטוריטלינג

האירועים, שיעזרו לכם לחזק את המוניטין, לרגש את הקהל שלכם, ולבנות מותג חזק, עצמתי ומיוחד.