סטורי טלינג עסקי: 5 תועלות שתוכלו להשיג באמצעות סיפור טוב

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

המאמר מיועד ליזמים ובעלי עסקים, שמעוניינים לדעת איך סטוריטלינג יסייע למיתוג העסקי.

למה סטוריטלינג?

יותר ויותר יזמים ובעלי עסקים מבינים היום שהשקעה בבניית סטוריטלינג מרתק היא כלי יעיל ליצירת יתרון עסקי. כי בעוד המספרים והסטטיסטיקות מתקשרים נקודתית עם הצד הלוגי שלנו, פנייה לרגשות, תוך שימוש בדמויות, והצגת החברה כגורם שמבין את הלקוחות שלו, יוצרת חיבור רגשי עמוק שנשאר לאורך זמן.  

מיתוג באמצעות סטוריטלינג פתוח לכולם 

כל עסק יכול לקדם את המותג שלו באמצעות סיפורים שיעוררו בלקוחות הזדהות. למשל, סיפורי הצלחה שמציגים איך לקוחות פתרו את הבעיות באמצעות שימוש במוצר, או סיפורים הממחישים את תועלות המוצר, ועוד.  

 

יזמים ובעלי עסקים זקוקים לסיפור מכמה סיבות חשובות: 

1. כי הוא מושך תשומת לב

סיפור טוב עוזר ליזמים למשוך את תשומת הלב של הקהל שלהם, בין אם זה לקוחות, משקיעים או עובדים. באמצעות יצירת סיפורים מושכים המקושרים לחברה, יזמים יכולים להפוך את המסר שלהם לבלתי נשכח.

קחו לדוגמא את חברת ICL שרצתה להגדיל את המודעות להשקעתה בשמירה על איכות הסביבה והקיימות. באירוע הרצאות טד מרגש שפיתחנו, הציגו שמונה ספקים מובילים של החברה את הפתרונות שפיתחו עבור ICL שהוטמעו בפעילות החברה במטרה לשמור על איכות הסביבה בפעילות המפעלים. 

business storytelling

2. סטורי טלינג עסקי: כי הוא מקדם בניית קשרים רגשיים

סיפור טוב מאפשר ליזמים להתחבר לקהל שלהם ברמה רגשית. על ידי שיתוף אנקדוטות אישיות, חוויות או סיפור המסע שמאחורי העסק והמוצר שלהם, יזמים יכולים לעורר רגשות כמו אמפתיה, השראה או התרגשות, מה שיכול לעזור לבנות קשר חזק עם הקהל שלהם. כפי שהיטיב לומר דן אריאלי בספרו – "לא רציונאלי ולא במקרה"- משמע, כל ההחלטות מתקבלות בנקודת המפגש עם הרגש.

  • כמה חברות לדעתכם מתמקדות בפיתוח ושיווק מוצרי מזון?
  • כמה מתוכן מתמחות במוצרי מזון דיאבטיים?
  • ואיך יכול בעל חברה לבדל את עצמו בשוק המוצרים הדיאבטים כדי להטביע חותם בענף?

זה בדיוק מה שפרופסור ווי קים מדרום קוריאה שאל את עצמו כשנפגשנו. בתהליך העבודה שקיימנו (בזום) פיצחנו את סיפור הגיבור האישי של פרופ' קים שהוביל לנטישת תפקיד בכיר במגזר הציבורי לטובת הקמת הטארטאפ STUFP שבו מפתח קים מוצרי מזון וביגוד לשוק הדיאבטי באסיה. את הסיפור הטמענו בכל מוצרי השיווק של החברה, כולל בפרזנטציה ובסרטון בסבב גיוס ההון הראשון של החברה. 

business storytelling

מטרגדיה אישית לסטארטאפ רפואי: לסיפור המלא של הסטארטפ שכבר עבר מספר שלבי גיוס הון >>

3. סטורי טלינג עסקי הוא כלי להעברת ערכים וחזון

סיפורים הם דרך יעילה עבור יזמים לתקשר את הערכים, החזון והמטרה שלהם. באמצעות שיתוף בסיפורים המדגישים את אמונות הליבה של המייסדים ואת ההשפעה שהם רוצים ליצור, יזמים יכולים לפתח חיבור רגשי עם הקהל שלהם וליצור תחושה של מטרה משותפת.

בהנהלת ארגון אלו"ט הממוקד בפעילויות עבור ילדים ומתבגרים עם אוטיזם, הבינו את הפוטנציאל העצום הטמון בסיפורי ההתמודדות של ההורים באתגרי גידול הילדים על הרצץ האוטיסטי. כי אין כמו סיפור אותנטי כדי לרגש, להעצים ולשנות עמדות.

וכך פיתחנו סדרה של הרצאות סיפור אישי של אימהות לילדים על הרצף, שהפכו לאירוע הרצאות טד מרגש במיוחד, ובהמשך לסדרת הרצאות אותן מעבירות האימהות המרצות בכל בתי הספר ברחבי ישראל. 

business storytelling

4. וגם, כי הוא יוצר בידול מהמתחרים

סיפור טוב עוזר ליזמים ובעלי עסקים להבדיל את עצמם מהמתחרים שלהם. על ידי שיתוף סיפורים ייחודיים המציגים את האישיות  וההישגים של המותג שלהם, יזמים יכולים ליצור זהות מובחנת המהדהדת עם קהל היעד שלהם ומבדלת אותם מקולגות ומתחרים בתעשייה שלהם.

business storytelling

5. ובסוף, כי סטורי טלינג עסקי עוזר לפשט רעיונות מורכבים

סיפור טוב הוא כלי רב עוצמה לפישוט רעיונות או מושגים מורכבים. על ידי שימוש בנרטיבים ודוגמאות מעניינות, יזמים ובעלי חברות יכולים לפרק מידע מסובך לפורמט קל יותר להבנה ועיכול, מה שמקל על אנשים לתפוס את הרעיון המרכזי ולזכור אותו.

כשבפיקוד העורף רצו לסכם את שתי שנות ההתמודדות עם קורונה בשיתוף ארגוני החירום בישראל, לא הסתפקו בפרזנטציה שמציגה את הנתונים היבשים. במקום, פיתחנו לאלוף הפיקוד הרצאת טד ששילבה את הסיפור האישי המרתק שלו, עם סיפור ההתמודדות המערכתי. 

בשורה תחתונה,

סיפור סיפורים הוא מיומנות חיונית ליזמים ובעלי עסקים מכיוון שהוא מאפשר להם לעסוק, להתחבר ולשכנע את הקהל שלהם, ובסופו של דבר עוזר להם להצליח במאמצים העסקיים שלהם

גם אתם רוצים ליצור סיפור מרתק לעסק שלכם? דברו איתי >

למאמרים נוספים

כתיבת תגובה

מה הסיפור שלך?

שירית בן ישראל

יועצת אסטרטגית ומומחית סטוריטלינג. מלווה חברות וארגונים בפיתוח תוכן אותנטי מעורר השראה והשפעה 

storytelling expert

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."