תתחילו מהסיפור: איך סדנאות סטוריטלינג מחזקות מחוברות ארגונית?

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

המאמר מיועד למנהלי ארגונים ולמעצבי מדיניות משאבי אנוש, שישמחו לגלות איך מחזקים מחוברות ארגונית באמצעות סדנאות סטוריטלינג

מחוברות ארגונית – מהי?

'מחוברות ארגונית' או בשמה השני 'מחוברות תאגידית' מתייחסת למידת ההרגשה שהעובדים מחוברים לארגון שלהם ולעמיתיהם. היא כוללת תחושת שייכות, מטרה משותפת ותמיכה הדדית בתוך מקום העבודה.

ניתן לטפח ולחזק מחוברות ארגונית באמצעות שלושה צירים מרכזיים:

  • תקשורת יעילה בין עובדים ומנהלים, ובין העובדים עצמם.
  • חיזוק שיתופי הפעולה ברמה לוקאלית בין עובדים, מחלקות ואגפים, או בין שלוחות וסניפים ברמה גלובאלית.
  • פיתוח תרבות ארגונית שמעריכה ותומכת בעובדיה – ברעיונות, שאיפות, הצעות, יוזמות, ועוד.

 

איך סטוריטלינג מחזק מחוברות ארגונית?

אחד הכלים האפקטיביים ביותר לחיזוק תחושות מחוברות הוא – סיפור סיפורים. וכמה נפלא שאנחנו חיים היום בעידן הסיפורים, העידן בו סטוריטלינג נשמע בכל פינה.

סטוריטלינג, ובעיקר סדנאות סטוריטלינג יכולים יכול לתרום בצורה משמעותית לחיבור ארגוני. הנה 4 הסברים להשפעה של סדנאות סטוריטלינג על חיזוק מחוברות ארוגנית:

  1. סטוריטלינג בונה הבנה משותפת: כאשר אנשים חולקים סיפורים, הם בונים הבנה משותפת של ההיסטוריה, הערכים והתרבות של הארגון. זה עוזר ליצור תחושת שייכות ומטרה משותפת.
  1. סטוריטלינג מטפח אמפתיה: סיפורים יכולים לעזור לאנשים להתחבר זה לזה ברמה עמוקה יותר על ידי שיתוף חוויות ורגשות אישיים. זה יכול להוביל להגברת האמפתיה וההבנה בקרב עמיתים.
  1. סטוריטלינג מעודד שיתוף פעולה: כאשר אנשים חולקים סיפורים, הם לרוב מוצאים מכנה משותף ויכולים לעבוד יחד בצורה יעילה יותר. וזה יכול להוביל להגברת שיתוף הפעולה והחדשנות בתוך הארגון.
  2. סטוריטלינג משפר תקשורת: זה ידוע שסיפורים יכולים לעזור לשבור מחסומים לתקשורת על ידי מתן שפה משותפת וחוויות משותפות. זה יכול להוביל לתקשורת אפקטיבית יותר וליחסים טובים יותר בין עמיתים.

עוגה עם סיפור שהכינה מנהלת בהסתדרות החדשה, יומיים לאחר סדנת סטוריטלינג שקיימנו. התוצאה: היא זכתה במקום ראשון. העוגה- הייתה טעימה, אבל מה שהכריע את הכף הייתה הפרזנטציה והסיפור. ואת זה אמרו השופטים בתחרות.

בסך הכול, סטוריטלינג – סיפור סיפורים יכול להיות כלי רב עוצמה לבניית מחוברות ארגונית ויצירת תחושת קהילה בתוך מקום העבודה.

 

איך מגשרים על פערים במחוברות ארגונית?

  • איך מחזקים מחוברות ארגונית בחברה גלובאלית?
  • ואיך יוצרים תחושת שייכות בקרב עובדים הפרושים במדינות שונות?

כאשר חלק מהאנשים בארגון חשים תחושת מחוברות גבוהה בעוד שאחרים נראים יותר מנותקים, הארגון ניצב בפני אתגר חשוב- לייצר תחושת מחוברות אחידה בקרב כלל העובדים.

הנה 5 דרכים בהם תוכלו לגשר על הפער בין רמות מחוברות ארגונית שונות בקרב העובדים:

  1. קבעו פגישות וירטואליות קבועות: קבעו פגישות וירטואליות קבועות בהן כל אחד יכול להשתתף, ללא קשר למיקומו. במיוחד אם העובדים שלכם פושים בלוקיישנים שונים – החל מאלו שעובדים בבית ועד עובדים ברילוקיישן או במדינות שונות. זה יכול לעזור להבטיח שכולם ירגיש תחושת שייכות לארגון.
  2. השתמשו בכלי שיתוף פעולה: השתמשו בכלי שיתוף פעולה כגון Slack, Microsoft Teams או Zoom כדי להקל על התקשורת ושיתוף הפעולה בין חברי הצוות בלוקיישנים השונים.
  3. כלים אלה מאפשרים לחברי צוות מרוחקים להישאר מחוברים ומעורבים עם עמיתיהם.
  4. שתפו עדכונים ומידע: דאגו שכלל העובדים בחברה יהיו מעודכנים במידע ועדכונים חשובים. זה יכול לכלול שיתוף של חדשות החברה, עדכוני פרויקטים או הישגי צוות.
  5. עודדו אינטראקציה חברתית: עודדו את חברי הצוות לקיים אינטראקציה חברתית, גם אם הם לא נמצאים באותו מיקום פיזי. זה יכול לכלול הפסקות קפה וירטואליות, פעילויות לבניית צוות או משחקים מקוונים.

על ידי נקיטת צעדים אלה, תוכלו לשמור על מחוברות ארגונית ולהבטיח שכלל עובדי החברה ירגישו כלולים ומעורבים, ללא קשר למיקומם.

בין מהות למשמעות

נדבך חשוב ביצירת מחוברות ארגונית הוא יכולת העובדים להבין את המשמעות של עבודתם בשרשרת האספקה בארגון. ההבנה היא חלק חשוב בונה את תחושת המעורבות ויוצרת מוטיבציה.

הנה 4 דרכים בהן תוכלו לעזור לעובדים להבין את משמעות עבודתם:

  1. חברו את עבודתם לייעוד הארגון: עזרו לעובדים להבין כיצד עבודתם תורמת לייעוד הארגון ולמטרותיו. זה יכול לעזור להם לראות את התמונה הרחבה יותר ולהבין את ההשפעה של עבודתם.
  2. תנו במה לסיפורי הצלחה: שתפו סיפורי הצלחה ומשוב מלקוחות עם העובדים כדי לעזור להם לראות כיצד העבודה שלהם עושה את ההבדל. זה יכול לעזור להם להרגיש מחוברים יותר לעבודתם ומוטיבציה להמשיך לעשות כמיטב יכולתם.
  3. צרו הזדמנויות ללמידה וצמיחה: ספקו לעובדים הזדמנויות ללמידה וצמיחה, כגון תוכניות הדרכה או הדרכה. זה יכול לעזור להם לפתח מיומנויות חדשות ולראות את הפוטנציאל להתקדמות בקריירה, מה שיכול להגביר את תחושת המטרה והמשמעות שלהם/
  4. עודדו שיתוף פעולה ועבודת צוות: כשמעודדים שיתוף פעולה ועבודת צוות בין העובדים כדי לעזור להם לראות כיצד עבודתם משתלבת בתמונה הרחבה יותר, זה יכול לעזור להם להבין כיצד עבודתם תורמת להצלחת הצוות והארגון בכללותו.

 

בשורה תחתונה,

זה ידוע שעובדים שמרגישים תחושה חזקה של מחוברות ארגונית נוטים יותר להיות מעורבים, בעלי מוטיבציה ומחויבים לעבודתם, מה שיכול להוביל לביצועים ולתוצאות טובות יותר עבור הארגון. תחושת המחוברות הארגונית ניתנת לעיצוב, שיפור ושינוי.

תזכרו, שבסופו של דבר, אלו הם הדברים הפשוטים שכולנו רוצים, שגורמים לנו להרגיש שייכים יותר, מוערכים יותר, נשמעים יותר וכתוצאה מכך מחוברים יותר. וההגה בנושא זה הוא בידיים של מקבלי ההחלטות בארגון.

 

אז מה הסיפור של העובדים שלכם?

  • רוצים לעזור להם לחזק את תחושת המחוברות לארגון?
  • לתפקיד, למשימות ולחזון העדכני של החברה?
  • רוצים להפוך את העובדים לחלק מנכסי ההצלחה של הארגון?  דברו איתי >

למאמרים נוספים

כתיבת תגובה

מה הסיפור שלך?

שירית בן ישראל

יועצת אסטרטגית ומומחית סטוריטלינג. מלווה חברות וארגונים בפיתוח תוכן אותנטי מעורר השראה והשפעה 

storytelling expert

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."