לעובדים שלכם יש סיפור, וכולם יכולים להרוויח ממנו

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

המאמר מיועד למנהלי ארגונים ולמעצבי מדיניות משאבי אנוש, שישמחו לגלות איך השקעה בסיפורים אישיים של עובדים תורמת להגברת מוטיבציה ואפקטיביות, תקשורת ותוצאות בארגון ומחוצה לו.

הי, נעים להכיר,

אני שירית בן ישראל. זאת שמכל דבר עושה סיפור. בטייטל אני יועצת אסטרטגית עם תואר שני במנהל עסקים, כמו שאמא שלי תמיד רצתה. בפרקטיקה של החיים אני סטוריטלרית – מספרת סיפורים. זו שיודעת להפוך חוויות ומידע לתוכן מעניין ומעורר השראה והשפעה.

בעשרים השנים האחרונות אני קמה כל בוקר ובוחרת לעשות את מה שאני הכי אוהבת, לפתח ולהעצים אנשים ועסקים. בדרך לשם פגשתי אלפי אנשים, ובכל פעם גיליתי שמה שמניע אותי הוא הרצון לעזור להם ליצור לעצמם סיפור חדש.

כיום אני מחברת בין 3 דיסציפלינות מרכזיות בהן אני מצוידת בהשכלה, פרקטיקה וקבלות על הצלחות: אסטרטגיה, פיתוח תוכן והעצמה.

לעבודה על סיפורים אישיים של עובדים בארגון יש מספר יתרונות, הן לעובדים והן לארגון. 

ראשית, לעובדים:

שיתוף הסיפורים האישיים שלהם יכול לעזור להם להרגיש מוערכים ומובנים. זה גם יכול לעזור לבנות תחושה של קהילה וחיבור בין חברי הצוות. בנוסף, שיתוף סיפורים אישיים יכול לעזור לעובדים לפתח את כישורי התקשורת שלהם ולבנות את הביטחון העצמי שלהם.

שנית, עבור הארגון:

עבודה על סיפורים אישיים של עובדים יכולה לעזור לבנות תרבות חברה חזקה. זה גם יכול לעזור למשוך ולשמר כישרונות מובילים על ידי יצירת סביבת עבודה חיובית ותומכת. בנוסף, שיתוף סיפורים אישיים יכול לסייע בבניית אמון ושקיפות בין עובדים ומנהיגות, מה שיכול להוביל למעורבות ולפרודוקטיביות מוגברת.

בשורה תחתונה,

עבודה על סיפורים אישיים של עובדים יכולה להיות כלי רב עוצמה לבניית תרבות ארגונית חיובית ותומכת, ובמקביל עוזרת לעובדים לפתח מיומנויות חשובות ולהרגיש מחוברים יותר לעמיתיהם ולארגון שלהם.

איך עושים את זה תכל'ס?

הנה מספר דוגמאות לאופן שבו עבודה על סיפורים אישיים של עובדים יכולה לתרום הן לעובדים והן לארגון:

  • הפניית זרקורים לעובדים: הארגון יכול ליצור סדרה של זרקורים לעובדים המציגים את חברי הצוות השונים ואת הסיפורים האישיים שלהם. זה יכול לכלול מידע על הרקע, תחומי העניין והמסע שלהם בקריירה.

הרווח: שיתוף הסיפורים הללו יכול לעזור לעובדים להרגיש מוערכים ומוערכים, ובמקביל לעזור לבנות תחושת קהילה בתוך הארגון.

  • יוזמות גיוון והכלה: עבודה על סיפורים אישיים של עובדים יכולה להיות גם כלי רב עוצמה לקידום גיוון והכלה בתוך הארגון. לדוגמה, הארגון יכול ליצור תוכנית שבה עובדים משתפים את הסיפורים האישיים שלהם הקשורים לגיוון, שוויון והכלה.

הרווח: זה יכול לעזור לבנות אמפתיה והבנה בקרב חברי הצוות, תוך קידום תרבות מקום עבודה מכילה יותר

  • פיתוח מנהיגות: שיתוף בסיפורים אישיים יכול להיות גם כלי רב ערך לפיתוח מנהיגות. לדוגמה, הארגון יכול ליצור תוכנית שבה מנהיגים בכירים משתפים את סיפוריהם האישיים ואת הלקחים שנלמדו במהלך הקריירה שלהם.

הרווח: זה יכול לעזור לעורר השראה ולהניע עובדים, תוך מתן תובנות והכוונה חשובות למי ששואף לתפקידי מנהיגות.

  • מעורבות עובדים: לבסוף, עבודה על סיפורים אישיים של עובדים יכולה להיות כלי רב עוצמה להגברת המעורבות והפרודוקטיביות של העובדים. לדוגמה, הארגון יכול ליצור תוכנית שבה העובדים משתפים את הסיפורים האישיים שלהם הקשורים לעבודתם וכיצד זה עושה את ההבדל.

הרווח: זה יכול לעזור לעובדים להרגיש מחוברים יותר לעבודתם ולארגון, ובמקביל לקדם תחושת מטרה ומשמעות בעבודתם.

 

אבל סיפורים לא שמורים רק למערכת היחסים בין העובדים לארגון.

למינוף סיפורים עם לקוחות וספקים יכולים להיות גם כמה יתרונות עבור הארגון. להלן מספר דוגמאות כיצד ניתן להשתמש בסיפורים בהקשרים אלה:

  • המלצות של לקוחות: שיתוף בסיפורי לקוחות ובעדויות יכול להיות כלי רב עוצמה לבניית אמינות ואמון עם לקוחות פוטנציאליים. לדוגמה, הארגון יכול ליצור סדרה של מקרים המדגישים כיצד המוצרים או השירותים שלהם עזרו ללקוחות ספציפיים להשיג את מטרותיהם.

הרווח: זה יכול לעזור ללקוחות פוטנציאליים להבין את הערך של הצעות הארגון ולבנות אמון במותג.

  • סיפורי ספקים: שיתוף סיפורים על ספקי הארגון יכול להיות גם כלי רב ערך לבניית קשרים וקידום שקיפות. לדוגמה, הארגון יכול ליצור תוכנית שבה הם חולקים סיפורים על יוזמות הקיימות של הספקים שלהם או תוכניות השפעה חברתית.

הרווח: זה יכול לעזור לבנות תחושה של ערכים ומטרה משותפים בין הארגון לספקיו, תוך קידום שקיפות ואחריות.

  • סיפורי מותג: לבסוף, מינוף סיפורים יכול להיות גם כלי רב עוצמה לבניית זהות מותג חזקה. לדוגמה, הארגון יכול ליצור סיפור מותג המדגיש את ההיסטוריה, הערכים והייעוד שלו.

הרווח: זה יכול לעזור ללקוחות ולספקים להבין מה מייצג הארגון ומה מבדל אותו מהמתחרים.

 

בשורה תחתונה,

מינוף סיפורים עם לקוחות וספקים יכול להיות כלי רב ערך לבניית אמינות, אמון ומערכות יחסים. על ידי שיתוף סיפורים המדגישים את ערכי הארגון, השפעתו ומטרתו, הארגון יכול לבנות זהות מותגית חזקה ולקדם שקיפות ואחריות.

 

אז מה הסיפור של העובדים שלכם?  

  • רוצים לעזור להם להתחבר מחדש לעצמם, לתפקיד, למשימות ולחזון העדכני של החברה?
  • רוצים להפוך את סיפורי העובדים לחלק מנכסי ההצלחה של הארגון?  דברו איתי >

למאמרים נוספים

כתיבת תגובה

מה הסיפור שלך?

שירית בן ישראל

יועצת אסטרטגית ומומחית סטוריטלינג. מלווה חברות וארגונים בפיתוח תוכן אותנטי מעורר השראה והשפעה 

storytelling expert

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."