השיווק החדש: איך תצליחו למתג את הארגון באמצעות אירועי TED TALKS

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

כולנו רוצים להטביע חותם..

היום, יותר מאי פעם נלחמים ארגונים על המקום שלהם בתודעת הקהל. הסיבה – ברורה, הרי העולם פתוח ורוב העסקים מתחרים באוקיאנוס אדום רווי מלחמות ודם, באותם שווקים מול אותם לקוחות, ולעיתים קרובות גם עם מוצרים די דומים. לכן, יכולת החברות להיחרט בתודעת אנשים שיהפכו ללקוחות היא קריטית במיוחד.

  • פתחתם חברה חדשה ואתם רוצים שידעו שאתם קיימים?
  • אתם חולמים למתג מחדש את החברה שלכם?
  • ואולי אתם מעוניינים לחזק את הקשר עם לקוחות וספקים קיימים?

הבשורה הגדולה היא שבתהליך אחד אתם יכולים להרוויח את שלושתם.

 

ברוכים הבאים לעידן הסיפורים 

ולא סתם סיפורים, אלא סיפורים של אנשים וארגונים המגיעים בפורמט של הרצאות טד ומונגשים לקהל בצורה חווייתית, מרגשת וסוחפת.

כן, זה הרגע להכיר מקרוב את כלי השיווק הכי יעיל שעומד לרשות חברות ועסקים בעידן החדש.

אירוע TED TALK בארגון מחבר בין אנשים, סיפורים ומוצרים, ויוצר משהו גדול הרבה יותר מכל אחד מהם. לכן, הוא מרגש ומעורר השראה באנשים. לכן, הוא מסקרן לקוחות פוטנציאליים וכך גם הוא משפיע, משכנע ומניע לפעולה.

 

אירועי TED TALK: איך זה עובד?

ארגונים רבים בארץ ובעולם כבר גילו את הפוטנציאל הטמון באירועי TED TALKS ככלי לשיווק ומיתוג בעידן החדש. עם חלקם כבר שיתפתי פעולה ויחד הפקנו אירועים מחוללי שינוי. 

  • התהליך מתחיל מזיהוי הנושא המרכזי של אירוע הרצאות הטד.
  • לאחר מכן, נאתר את הדוברים הכי רלוונטיים מבחינה מקצועית, והכי מתאימים מבחינת יכולת עמידה מרתקת מול הקהל.
  • ואז, נתחיל לעבוד על פיתוח ההרצאות: משלב זיהוי הרעיון, דרך זיקוק המסרים, עבור לבניית הסיפור ולחיבורו לנושא המרכזי של האירוע.
  • לאחר סיום כתיבת ועריכת תוכן ההרצאות, ניגש לבניית מצגות שיווקיות עם סטוריטלינג.
  • ועכשיו, נעלה על הבמה לחזרות וממש לקראת האירוע נעשה גם חזרה גנראלית עם מנחי האירוע. 
  • הדבר הבא, הוא האירוע עצמו.
  • ומה עכשיו? חשבתם שסיימנו? לא! ממש לא. יום אחרי האירוע מתחילה העבודה האמיתית. נערוך את סרטוני ההרצאות, נכין מיקסים מכל הסרטונים סביב סיפורים שונים, נדוור את חומרי האירוע, נעלה לאתר החברה, לעמודים ברשתות, נשלח ללקוחות, ועוד, ועוד..

אירוע הרצאות טד נפלא ככל שיהיה הוא גם מטרה וגם אמצעי. יום לאחר האירוע, חומרי ההרצאות הופכים להיות אמצעי שיווק משובח להפצת בשורת החברה, מטרותיה ושאיפותיה, כדי שתוכל להשיג את המיתוג שהוביל אותה מלכתחילה להפקת אירוע ה- TED TALK. 

 

נעים להכיר, אני שירית 

שירית בן ישראל, זאת שמכל דבר עושה סיפור. בטייטל אני יועצת אסטרטגית עם תואר שני במנהל עסקים, כמו שאמא שלי תמיד רצתה. בפרקטיקה של החיים אני סטוריטלרית – מספרת סיפורים. זו שיודעת להפוך חוויות ומידע לתוכן מעניין ומעורר השראה והשפעה.

בעשרים השנים האחרונות אני קמה כל בוקר ובוחרת לעשות את מה שאני הכי אוהבת, לפתח ולהעצים אנשים ועסקים. בדרך לשם פגשתי אלפי אנשים, ובכל פעם גיליתי שמה שמניע אותי הוא הרצון לעזור להם ליצור לעצמם סיפור חדש.

כיום אני מחברת בין 3 דיסציפלינות מרכזיות בהן אני מצוידת בהשכלה, פרקטיקה וקבלות על הצלחות: אסטרטגיה, פיתוח תוכן ועיצוב, ורותמת אותן לפיתוח אירועי TED TALK מעוררי הנאה והנעה.

כל הפרויקטים שתראו בכתבה נולדו מתוך צורך מהותי של ארגונים להוביל שינוי תפישתי בתחומים שונים, ובאותה נשימה גם לחזק את מיתוג הארגון בתודעת קהלי יעד שונים, בארץ ובעולם. 

 

מיתוג מחדש: פרויקט TED TALKS – קבוצת ICL

כחלק ממיתוג מחדש של קבוצת ICL סביב חדשנות בתחום הקיימות ואיכות הסביבה, הוחלט לקיים כנס ספקים 2022. חלק מתוכנית הכנס היה אירוע TED TALKS לו הקדשנו שני חודשי עבודה ממוקדים. המרצים נבחרו בקפידה ולכולם הייתה בשורה בתחום חדשנות בקיימות, אותו רצתה הקבוצה למתג בארוע. 

בסיום התהליך ב- 28.12.22 עמדו על הבמה עשרה מנכ"לים של חברות מובילות במשק שכולם ספקים נבחרים של ICL ושיתפו במיזמים חדשניים שפיתחו לקידום השמירה על הקיימות. וזאת הייתה רק ההתחלה…

ted talk ICL

לחצו כאן- לכתבה על הפרויקט 

מיתוג ארגוני: פרויקט TED TALKS – אלו"ט 

ונקפוץ לקצה אחר של מפת הארגונים בישראל. אלו"ט, העמותה שמטפלת בילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי.

באלו"ט רצו להטמיע את המושג – "שילוב". הרעיון מאחורי השילוב הוא השארת ילדים על הרצף האוטיסטי במערכת החינוך הרגילה תוך הצמדת סייעת משלבת. הנהלת אלו"ט חלמה על הורים לילדים עם אוטיזם שמרצים בבתי ספר, מרגשים ומשנים עמדות והתייחסות ביחס לילדים עם אוטיזם.

הסדנאות לבניית הרצאות טד והאירוע המרגש שהתקיים בסיומו בבית ציוני אמריקה בת"א היו רק יריית הפתיחה. מאז, מגיעות המרצות לבתי הספר, לכנסים ולאירועים, כותבות מדורים בתקשורת ומשווקות את רעיון השילוב בהתלהבות מתוך תחושת שליחות עמוקה.

ted talk alut

לחצו כאן- לכתבה על הפרויקט

פרויקט TED TALKS – קרן אייסף

ומאלו"ט נעבור לתחום הלימדוים האקדמיים: בקרן אייסף שמעניקה מלגות לסטודנטים מאוכלוסיות מוחלשות בפריפריה חלמו על אירוע של הרצאות TED TALK של בוגרי הקרן. אירוע שגם יעלה את קרנה של הקרן בתודעת הסטודנטים, וגם יחזק את מיתוג הקרן בתודעת השותפים האסטרטגיים כדוגמת משרד ראש הממשלה. 

מבחינת הסטודנטים, להרצאות הטד האירוע היו שתי מטרות:  

  • מטרה ראשונה- להעצים את הסטודנטים שעומדים בפני סיום התואר.
  • מטרה שניה – לצייד אותם בכלים מעשיים להתמודדות מוצלחת לקראת השתלבותם בשוק התעסוקה בהיי טק.

ted talk aissef

לחצו כאן- לכתבה על הפרויקט

מיתוג פעילות הארגון: פרויקט TED TALK – פיקוד העורף

ובזינוק מהיר נעבור לפיקוד העורף: אחרי שנתיים של פעילות אינטנסיבית ומאומצת בפיקוד העורף בתקופת הקורונה, לאלוף הפיקוד היה חשוב לשתף ולשקף לכל המעורבים בפעילות מה עשו, איך תרמו למאמץ הכולל, מה הישגנו ולאן פנינו מועדות.

האלוף גורדין כהרגלו רצה לסחוף כמו שעשה בתפקידיו השונים, וזו בדיוק הסיבה שלשמה עבדנו על פיתוח הרצאת הטד שלו.

על במת היכל התרבות במודיעין מול 600 מקבלי החלטות מכלל ארגוני החירום והעיריות בישראל, עמד האלוף אורי גורדין וכבש את הבמה בהרצאת TED TALK עוצמתית, מרגשת ומטלטלת. המטרה הושגה!

ted talk ori gordin

לחצו כאן- לכתבה על הפרויקט

מיתוג ארגוני: פרויקטי TED TALKS בארגון העובדים ת"א  

בארגון העובדים בעיריית תל אביב- מבינים שהרצאות טד ואירועי TED TALK הם אמצעי יעיל להשגת 3 מטרות במצטבר: העצמת עובדים, יצירת בידול ארגוני ובניית מנוף שיווקי למיצוב הארגון.

בחמש השנים האחרונות יצרנו מגוון אירועי TED TALK בארגון, סביב נושאים שונים: העצמה, התפתחות, אימהות, ניסים, אלימות כלפי נשים בחברה, זגיבוש זהות אותנטית, קריירה והצלחה, התמודדות עם משברים, ועוד..  

המרצות, בוגרות התוכניות השונות הפכו להיות חלק ממאגר מרצים IN HOUSE של הארגון, וההרצאות שלהן משווקות לאירועי מחלקות ואגפים בהתאם למהות האירוע.

בסיפור הזה לא מדובר בהרצאה חד פעמית, אלא במגוון הרצאות טד, בתחומים שונים שמופצות לאורך כל השנה באירועי פנים של עיריית תל אביב. 

לחצו כאן- לכתבה על הפרויקט

  • גם אתם רוצים לשנות עמדות?
  • מעוניינים למתג את הארגון מחדש סביב רעיון חדשני?
  • שואפים לייצר עניין בקרב לקוחות וספקים?
  • נחושים לבדל את עצמכם מהמתחרים?

זה הרגע להתחיל לחשוב ברצינות על קיום אירוע TED TALKS בארגון שלכם. 

  1. חשבו על הנושא  שתרצו להוביל.
  2. חברו את הנושא ליעדי הארגון.
  3. בחרו את הדוברים שיוכלו לשווק את הנושא מעל הבמה.
  4. הקצו זמן, מרחב ותקציב.

ולפני הכל, דברו איתי> כדי שזה יקרה

לממליצים נוספים

כתיבת תגובה

מה הסיפור שלך?

שירית בן ישראל – מומחית לפיתוח הרצאות ואירועי TED TALKS
storytelling expert

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."