שיווק באמצעות תוכן: 7 סיבות טובות להפוך סיפורים וידע לתוכן מקורי שיווקי שמניע לפעולה

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

פיתחתם מוצר? אולי אתם יוצאים לשוק עם שירות חדש? סגרתם שנת פעילות מוצלחת במיוחד? צברתם ידע ואתם רוצים להפיץ אותו בעולם? הקמתם סטארט אפ ואתם לפני גיוס כספים? ואולי אתם יזמים חברתיים שחולמים לשנות עמדות?

בקיצור, יש לכם סיפור לספר לעולם?  אז אל תעצרו אותו!

כי סיפורים הם התוכן הכי מרגש, מניע ומשפיע בימינו.  אנשים בכל העולם מחפשים בנרות תוכן שיעורר בהם מוטיבציה, אמונה ויכול לשנות את החיים.

אז אל תהיו אגואיסטים! אל תמנעו מהם את ההזדמנות.

יש 7 סיבות טובות להפוך את הסיפור והידע לתוכן שיווקי מקורי. מצאו את הסיבה שלכם ונצא לדרך >>

 

סיבה 1 – להפיץ את הידע

הכלי: בניית הרצאות מקצועיות

למדתם, צברתם ניסיון, התמקצעתם בתחום שלכם, אנשים פונים אליכם כל יום ומבקשים את עצתכם. למה לתת אותה חינם? לא היה כדאי לארגן את הידע בהרצאה מקצועית מעוררת השראה שתהווה מקפצה לשלל מוצרים עתידיים של העסק שלכם?

 

סיבה 2 – לעזור לאנשים

הכלי: בניית מדריכים, קורסים וסדנאות

בכל אחד מאיתנו חבוי יצור קטן וחמוד שאוהב לתת ולעזור. לפעמים היצור הזה הוא יזם שמונע מהצורך לשנות דברים, וזה מעולה. כך או כך, אם אתם מאלה שרוצים לעזור לאנשים לעצב- לשפר- ולשנות את החיים, ואם הידע הניסיון שלכם יכולים לעשות את העבודה, לא היה כדאי לכתוב מדריך, קורס דיגיטאלי או סדנה?

 

סיבה 3 – לגלות את הייעוד שלך

הכלי: פיתוח הרצאת השראה

לפני שני עשורים נדמה היה שכל המדינה מצויה באמצע תהליך העצמה (empowerment). בעשור הקודם שלטו קורסי אימון (coaching) NLP ותטא הילינג.

והיום, בחמש השנים האחרונות יש כוכב חדש בשכונה: הרצאות השראה. אם אין לכם אחת אתם לא ממש נחשבים … (טוב, בחצי צחוק זה כמעט נכון היום)

המסע לפיתוח הרצאת השראה סביב הסיפור והידע הוא מסע שלרוב משנה את חיי הנוסע. המסע לא ארוך במיוחד אבל בהחלט מטלטל, ולכן הוא גם ריפוי וגם דרך נפלאה לזהות ולהתחבר לתשוקה- ייעוד- ושליחות.

 

סיבה 4 – לסכם תהליכים

הכלי: מצגת אסטרטגית שיווקית עם סטוריטלינג

סגרתם שנת פעילות מעולה? חברי הדירקטוריון צריכים לדעת עליה! גםאת המנהלים וכלל עובדי החברה היה כדאי לשתף במידע. שיתפתם פעולה עם ארגונים נוספים ויחד צלחתם תקופה מלא פשוטה? לא היה כדאי לסכם את התהליך ולהציג בפני המליאה הרחבה?

 

סיבה 5 – להרצות בכנס TED

הכלי: פיתוח הרצאות טד

כל מרצה היום יודע שאחת הדרכים המהירות למיצוב כמומחה עוברת דרך הופעה עם הרצאה בכנס TED, או בכנס ברוח TED. תכל'ס, שניהם עושים את העבודה.

מניסיוני, אני יכולה לספר שלכם שפיתוח הרצאת טד הוא תהליך מרתק: ככל שההרצאה קצרה כך העבודה אינטנסיבית- הדוקה – ומדויקת יותר. וכל מילה וכל שורה צריכות להתחבר ישירות לרעיון העל ולקדם את הקהל עוד צעד קדימה.

זה ידוע שכנסים ברוח טד הפכו לפופולאריים בימינו. הנה מספר דוגמאות שהייתי שותפת לפיתוחם משלב הרעיון ועד שהפכו לאירועים וכנסים:

 

סיבה 6 – לשווק מוצר או שירות

הכלי: סטוריטלינג עסקי + מצגת אסטרטגית

פיתחתם מוצר חדשני? שירות חדש? זה יכול להיות בתחום הגיימינג או בתחום המזון, בתחום הטיפול או הייעוץ, ועוד.

בשורה תחתונה, אתם רוצים לחשוף את המוצר בפני לקוחות פוטנציאליים. זו יכולה להיות קבוצה של 500 מקבלי החלטות שיצפו בפרזנטציה שלכם בווידיאו, מכל קצוות העולם, וזו יכולה להיות פרזנטציה שתציגו בחדר הישיבות בחברה שלכם מול רוכשים ומקבלי החלטות.

בסוף, בשביל לעניין, לרגש ולהשפיע, אתם צריכים 4 דברים במצטבר:

הראשון – מיני תהליך אסטרטגי של פיצוח הבידול וההבטחה המוצרית (USP) ותרגומם למסרים שיווקיים מניעים לפעולה.

השני – כתיבת תוכן הפרזנטציה, תוך הטמעת מילות מפתח, מסרים שיווקיים מרכזיים, מסר העל ושימוש ב- NLP להפעלת 5 החושים של מקבלי ההחלטות, באופן שיקדם את המטרה העסקית שלכם.

השלישי – מצגת אסטרטגית שיווקית עם סיפור מנצח (הסיפור שלכם, סיפור המוצר, וסיפורי הלקוחות)

והרביעי – אימון לפרזנטציה באולפן עם המצגת וטקסט ההרצאה.

  • מאיה גומא להב מנכ"לית מ.א. מעיינות מציגה את המהפך בשירות שעברה המועצה

 

סיבה 7 – לגייס כסף

הכלי: סטוריטלינג- לחבר את הסיפור האישי לסיפור העסקי

יזמים ומייסדי סטארט אפים מגלים את זה בדרך הכואבת: הם מגיעים לפרזנטציה בפני משקיעים, יש להם מצגת מוכנה. לפעמים היא די על הפנים, בפעמים אחרות מדובר במצגת היי טקיסטית מינימליסטית שנראית נפלא. המידע – מדויק, הנתונים – משכנעים, הטבלאות והאקסלים – ברורים. הכל נראה זורם לפי התוכנית.

אבל אז… מגיעה השאלה: ומה איתך? ספר לנו קצת עליך…מה הסיפור שלך?

שקט משתרר…

לרוב, עד 3 ימים אחרי אותה פגישה כואבת, אני פוגשת אותם. הם הבינו שמספרים לבד כבר לא מספיקים. וגם, שאנשים בכלל, ומשקיעים ו"כרישים" בפרט, מחפשים היום את הריגוש. כי אם כבר מכניסים יד עמוק לכיס, אז לא היה כדאי לפחות להתרגש וליהנות מזה?

רוצים להפיץ את הידע? לעזור לאנשים? לסכם תהליכים? להרצות בכנס TED? לשווק מוצר? לגייס כסף? עכשיו הרגע להפוך את הסיפור והידע לתוכן שיווקי מקורי מעורר השראה שמניע לפעולה.

דברו איתי >

למאמרים נוספים

כתיבת תגובה

מה הסיפור שלך?

שירית בן ישראל

יועצת אסטרטגית ומומחית סטוריטלינג. מלווה חברות וארגונים בפיתוח תוכן אותנטי מעורר השראה והשפעה 

storytelling expert

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."