מצגת סטוריטלינג שיווקית: אנשי המכירות שלכם יתחזקו והלקוחות יתרגשו…

שירית בן ישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Print Friendly, PDF & Email

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אנחנו חיים בעולם מוזר.

כולנו חותרים לתוצאות ורוב הזמן אנחנו מדברים על מספרים, אבל בדרך לשם אנחנו מחפשים ריגושים. אם בעבר הסתפקנו במצגות אינפורמטיביות, הרי שכיום אנחנו משתוקקים למצגות חווייתיות שייקחו אותנו למקום חדש ומרגש.

לרוב זה מתחיל מאנשי המכירות…

הם בשטח, כבר מזמן מרגישים שמשהו לא עובד. הם מכירים את המוצרים בעיניים עצומות, הם מדקלמים את המפרטים באופן שוטף, הם גם יודעים להקשיב ללקוחות בכל מה שקשור לצרכים ולמסגרת התקציב. אבל למרות הכול, התוצאות לא משהו.

ברוכים הבאים לעולם החדש

זה עולם אחר ממה שהורגלנו. אבל אל תטעו! אנשים עדיין רוצים לקבל את המידע על המוצר או השירות שלכם, אבל לפני הכול, הם רוצים שתעניינו ותרגשו אותם.

אין מה לעשות, אנחנו כבר לא מתרגשים ממספרים, וגם לא משירות טוב. אנחנו מתרגשים מהאקס פקטור, הדבר המפתיע שלא תארנו לעצמנו שיתגלה, בטוויסט בעלילה, הערך המוסף, הדובדבן שמעל לקצפת, שמצטרף למידע אבל לוקח אותו לפסגה גבוהה ומרגשת.

במילים פשוטות, הלקוחות רוצים להרגיש שאנשי המכירות רואים אותם ולא רק את שורת הרווח של החברה.

לכן, סקרנו אותם, עניינו אותם, רגשו אותם. העיקר, אל תשעממו אותם בנתונים!

 

אל תדברו על הדברים מרחוק

ספרו להם על מה שקורה מקרוב, כאילו אתם והם באותו סיפור עלילה.

קחו אותם להתחלה, קפצו לכאן ועכשיו, ובין לבין צאו איתם למסע משותף, כדי שיחוו איך ייראו החיים שלהם עם המוצר או השירות שאתם רוצים למכור להם.

  • האם אתם משתמשים במצגות באולם המכירה של החברה?
  • מעלים מצגות לאתר החברה?
  • מציידים את אנשי המכירות במצגות לקראת ביקורי לקוחות?
  • משתמשים במצגות בכנסים ואירועי גיוס ומכירה?

 

כולם משתמשים במצגות

מצגות הם כלי יעיל להעברת מידע, לשיווק ומכירה. אבל היום, כדי שמצגת תעשה את העבודה ותציג את החברה בצורה אפקטיבית, היא חייבת להכיל מספר מרכיבים קריטיים.

בהיעדרם, תשמעו שוב מאנשי המכירות ש – "חסר להם משהו… או ש – "משהו אלא עובד", ובשורת הרווח תראו, שתוצאות המכירות לא מה שתכננתם.

אני רוצה לשאול אותך כמה שאלות חשובות, שיעזרו לנו לדייק יחד את הצורך והכדאיות שלך במצגת אסטרטגית שיווקית עם סטוריטלינג מנצח:

שאלה ראשונה: האם אתה מצליח להציג את החברה בצורה אפקטיבית?

והנה מספר קווים מנחים לבחינה עצמית:

  • האם יש לך סיפור חברה?
  • האם יש לך מצגת המתארת את החברה ותועלות מוצריה ללקוחות?
  • האם שילבת בסיפור החברה את החזון העסקי?
  • האם שילבת בסיפור החברה את הסיפור האישי?

 

שאלה שניה: האם החברה מוכנה בכלים השיווקיים שלכם להגעה ליעדים?

הנה 4 שאלות מנחות:

  • כאשר אתה מציג את מצגת החברה שלך, מה אתה רוצה שיקרה?
  • האם זה קורה?
  • האם אתה מצליח להמיר את המצגת ליצירת התעניינות? לסגירת עסקאות?
  • בהיקפים שאתה רוצה?

 

שאלה שלישית: אם לא, היית רוצה כליים שיווקיים שיגדילו את הסיכויים שלך להגיע אל היעד?

והנה 4 שאלות מנחות אחרונות:

  • האם הרגשת שהפסדת עסקאות בגלל פרזנטציה לא נכונה של העסק?
  • כיצד פעילות החברה מוצגת בפני לקוחות פוטנציאליים? (חשוב שתדע שלכל ערוץ דיוור יש מצגת שיווקית שמתאימה לו)
  • האם יש לך מתחרים שמספרים את הסיפור שלהם טוב יותר?
  • מה יש למתחרה הראשי שלך, שלך אין?
  1. סיפור חברה
  2. פרופיל חברה
  3. פרזנטציה שיווקית
  4. אתר שיווקי
  5. שיטה ומודל פעילות ייחודי
  6. סרטוני וידיאו שמניעים אנשים
  7. הוא מופיע מעולה בכנסים

ועכשיו, מה לדעתך יקרה אם תמשיך לפעול כמו היום מבלי לשנות דבר?

 

ברווח שבין הצורך שלהם ושלך…

לתוך הצורך הזה בריגוש הדדי, של לקוחות מצד אחד ושל צוותי מכירות מצד שני, נכנסת מצגת אסטרטגית שיווקית עם סטוריטלינג מנצח.

"סיפור הוא הכוח המניע החזק בעולם. במיוחד בימינו"

 

איך מתחילים לפתח מצגת סטוריטלינג שיווקית?  

נתחיל ממה לא עושים! הטעות הרווחת של רבים היא להתחיל מעיצוב.  

לכן, הטיפ הכי חשוב שאתן לך כרגע, הוא – שעיצוב המצגת הוא השלב האחרון.

שלב 1- מודיעין: כמו בצבא, מל"מ (מודיעין לפני פעולה) כך גם בעסקים- איסוף מידע יסודי לצורך פיצוח ובניית סיפור המצגת.

בשלב זה נדייק את מטרת המצגת, נגדיר את קהל היעד, נבין מהן הציפיות שלו, נאפיין את הפרסונות המרכזיות, נזקק את היתרון היחסי של החברה (USP) נזהה אלמנטים שיצרו קשב, אמון, עניין והשפעה.  

שלב 2- המספרים: נתונים מדויקים על פוטנציאל השוק, פעילויות, צמיחה, הישגים, השתלטות על שווקים, נישות, וכ"ב

שלב 3- שפה חדשה: בעוד מצגת אינפורמטיבית מדברת בשפת "אני.. אני.. אני"- החברה, ההנהלה, העובדים, המוצרים, מצגת סטוריטלינג שיווקית מדברת בשפה חדשה. לשפה הזאת אנחנו קוראים "שפת התועלות".

משפת התכונות – לשפת התועלות: המעבר משפת התכונות שמדברת על החברה ומוצריה, לשפת התועלות שמתמקדת ברווחים והתמורות שיצרו המוצרים ללקוחות, מהווה חלק משמעותי ביצירת הסיפור. כי מה שמעניין את הלקוחות זה – א.מ.י.לי – אני מה יוצא לי? שואל את עצמו הלקוח כשהוא מקשיב לאיש המכירות. וכשאיש המכירות מדבר בשפת התועלות, ללקוח נופלים אסימונים כמו ב "אפקט הדומינו".  

שלב 4 – עיצוב המצגת: אם מדובר בחברה שיש לה שפה וזהות עיצובית הרי שנשתמש בצבעי הלוגו, בקווי מתאר, תמונות, גדג'טים שייגזרו מהשפה. במקרים אחרים, נפתח שפה ייחודית למצגת, שתתאים למטרה, לקהל, למסר ולתוכן.

שלב 5 – סימולציות: פרזנטציה "על יבש" במטרה לדייק את המציג. בשלב זה נעבוד עם המציג, או עם קבוצת המציגים במידה ומדובר בצוותי מכירות, על התוכן, אופן ההצגה, שפת הגוף, תקשורת עם הלקוח תוך כדי פרזנטציה, ועוד.

"הסטוריטלינג מתגייס כדי לעזור לנו לספר את הסיפור הנכון באופן הנכון"

————————————————————–

במצגת סטוריטלינג שיווקית נכללים מספר סיפורים: סיפור החברה, סיפור הבעלים, סיפור החזון, סיפור מסע הלקוח המרכזי, סיפורי לקוחות, ועוד. להכרות מקרוב עם מגוון הסיפורים, קראו כאן

————————————————————–

כל מצגת והאופי שלה…

אמנם קוראים לה באותו שם – מצגת אסטרטגית שיווקית עם סטוריטלינג מנצח, אבל דמותה וה- look & feel  שלה משתנים מחברה לחברה.

קחו למשל, מצגת סטוריטלינג אסטרטגית שיווקית שמתמקדת בבידול החברה ותועלותיה, מצגת כזאת נבנית סביב השיטה הייחודית שיוצרת תועלות ללקוחות.

או למשל, מצגת סטוריטלינג אסטרטגית שמיועדת להציג בפני הנהלת חברה סיכום עשור של פעילות מוצלחת, זו תיבנה סביב סיפור הארגון- המציאות שהשתנתה- הרגלי וצרכי הלוקחות שהשתנו בהתאם. הפאנצ' יגיע בצורת חיבור מדויק בין הצרכים המשתנים לפתרונות היעילים שיצרה החברה.  

ומה עם מצגת אסטרטגית שיווקית עם סיפור מנצח שמתמקדת בהצגת שירותים חדשניים ללקוחות? אותה נבנה  נבנית סביב סיפור המציאות החדשה, הצרכים החדשים שהתפתחו עקב שינוי המציאות, והצגת התועלות שיצרו הפתרונות היצירתיים של החברה ללקוחות, בדרך של מסע לקוח. ומה עם מצגת סטוריטלינג שיווקית שמטרתה להציג בפני הדירקטוריון את הישגי חטיבה קריטית בחברה? מצגת כזאת נפתח סביב המציאות העסקית בה פועלת החברה, הרקע שהוביל להקמת החטיבה, מערך הציפיות מהחטיבה החדשה, והתועלות שיצרו פעילויותיה ותרומתן לצמיחת החברה. 

והנה עוד אפשרות: מצגת סטוריטלינג אסטרטגית שיווקית שמטרתה להציג חברת נדל"ן אמינה, חזקה, בעלת שורשים עמוקים בענף ובתחום, שלב בתוכה גם את סיפור המייסדים, ואת "החזון הציוני" שהוביל להקמת החברה ולהישגיה.

סיכום:

  1. הנה 5 תובנות שחשוב תזכרו רגע לפני שאתם פונים אלי לפיתוח מצגת אסטרטגית שיווקית עם סטוריטלינג מנצח:
  2. הלקוחות שלכם רוצים עניין וריגוש. וגם אנשי המכירות צודקים כשהם אומרים לכם שמשהו חסר להם בתהליך המכירה.
  3. מצגת אסטרטגית שיווקית עם סיפור מרגש היא הכלי השיווקי היעיל ביותר ליצירת עניין, השפעה והנעה.
  4. פיתוח מצגת אסטרטגית שיווקית עם סטוריטלינג מנצח הינו תהליך רב שלבי, שבשום מקרה לא מתחיל מעיצוב!
  5. לא מספיר לפתח מצגת, חייבים להכשיר את צוותי המכירות להציג אותה ביעילות.
  6. בתהליך פיתוח מצגת אסטרטגית שיווקית עם סטוריטלינג מנצח, אנחנו בונים מספר סיפורים, שישרתו אתכם בתחומי שיווק ומכירה רבים. למשל: דיוור, אתר החברה, כנסים, אירועי חברה, מצגות נוספות, ניוזלטרים, פודקאסטים, וובינארים, מדריכים ועוד.

"מצגת עם סיפור היא הכוח המניע החזק בעולם. אז מה הסיפור שלך?

לפיתוח מצגת אסטרטגית שיווקית עם סטוריטלינג מנצח לחברה שלכם, דברו איתי

למאמרים נוספים

כתיבת תגובה

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?