"מה הסיפור שלך?" תל אביב: פיתוח מצגת אסטרטגית שיווקית לרשת הספריות בעיר

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

שירית בן ישראל

Print Friendly, PDF & Email

על הספריות:

בעיר תל אביב 22 ספריות, הפרוסות בכל רחבי העיר. בעשור הקודם כשאמרנו 'ספריות' ראינו מול עינינו – שקט… תלמידים מעיינים בספרי לימוד ומבוגרים משאילים ספרי קריאה. אבל, בשנים האחרונות, תפיסת החיים בתל אביב השתנתה בצורה דרמטית: שירותי חינוך, בריאות, ביטחון, ניקיון ורווחה, הם הבסיס. אבל כיום, אנשים רוצים משהו מעבר…

הבנו שגם צרכי הלקוחות, וגם הרגלי הצריכה שלהם השתנו. ולכן, הספריות, כדי להתאים את עצמן למציאות החדשה, ביצעו מהלך אסטרטגי שיצר מ-ה-פ-ך בספריות.

על התהליך:

בתהליך הפיתוח האסטרטגי זיהינו 5 צרכים מרכזיים של לקוחות הספריות בעיר:

  • מידע- פיתוח שירותי מידע- רישום- יעץ- ותמיכה מרחוק. 
  • דינמיות- יצירת שת"פ, הטענת פלטפורמות חדשניות ושילוב מתקני ספורט בספריות.
  • זמינות- שירותי ייעץ מקוון, פתיחת הספריות עד השעה 22.00, וחלק גם בשבתות
  • שייכות- בעידן הקהילות אנשים רוצים להשתייך לקבוצות של דומים להם. לכן, הקימה הנהלת הספריות מגוון קהילות לבני 7-77 בהתאם לתחומי העניין שזוהו. 
  • נגישות- שירות הזמנות מקוונות של חדרי לימוד ואירועים, שילוב בעלי צרכים מיוחדים, אישור להכנסת כלבים, שירות- 'ספר עד הבית', ועוד

מטרת המצגת האסטרטגית הייתה לשקף להנהלת העירייה את האסטרטגיה ואת מכלול הפעילויות שנגזרו ממנה, שהובילו למהפך בספריות בעיר תל אביב. 

 

תהליך העבודה התנהל ישירות מול סנה פסקין, אחראית שירותי קהל בספריות. לפסקין ניסיון של 27 שנים בעולם הספריות, מתוכן, תשע שנים כאחראית שירותי קהל. היא בעלת תארים בספרנות ובלימודי מידע, יזמת, פרוייקטורית, מניעה אנשים ותהליכים בשגרה ובמשבר. 

מה עשינו?:

  • מיפינו מידע מתוך תוכניות העבודה 
  • גיבשנו את המסרים המרכזיים
  • זיקקנו את 5 הצרכים המרכזיים של הלקוחות
  • פיתחנו קונספט וסיפור מסע למצגת.

גם אתם רוצים לבנות מצגת  אסטרטגית שיווקית לחברה שלכם?  דברו איתי

לממליצים נוספים

כתיבת תגובה

מה הסיפור שלך?

ספריות תל אביב | פיתוח מצגת אסטרטגית שיווקית

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."