המדריך השלם: איך בונים בחוכמה מצגת שיווקית מנצחת להרצאת השראה

שירית בן ישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Print Friendly, PDF & Email

מזל טוב! הרגע סיימתם לכתוב את טיוטת ההרצאה שלכם, ואתם כבר מפנטזים על המצגת המלווה. זה נפלא, אבל…

רגע לפני שאתם מסתערים על ה- POWER POINT, תעצרו. קחו מספר דפי 4A, עיפרון או עט מחיק והתחילו לתכנן את המצגת.

למה? כי מצגת להרצאת השראה היא מצגת שתוכננה בקפידה הרבה לפני שהתמונה והמילה הראשונה הופיעו על שקף הפתיחה שלה.

 

הכירו את 10 המרכיבים של מצגת שיווקית

  1. מבנה, תוכן וצורה
  2. רצף העלילה
  3. רעיון אחד בכל שקף
  4. צבעים
  5. תמונות
  6. פונטים וגדלים
  7. גודל שקופית
  8. עיצוב באמצעות אייקונים
  9. אינפוגרפיקה להצגת מודלים
  10. שקף פתיחה, שקף סגירה

איך בונים מצגת סטוריטלינג שיווקית?

1. מבנה, תוכן וצורה "על יבש"

צרו את סיפור המצגת על נייר/ות בגודל A4. כתבו בכל שקף איזה תוכן ואיזו תמונה יופיעו עליו.

presentation

תוכן

  • עדיף לפצל תוכן רב למספר שקפים, מאשר להכניס את כל התוכן בשקף אחד עמוס.
  • המלל של ההרצאה לא אמור להיות על המצגת. רק בראש של המרצה!
  • לוגו: יש לשים רק בשקף ראשון ואחרון של המצגת.

 

2. מבנה העלילה

בדקו את רצף הסיפור (FLOW) שיצרתם על הדפים. דמיינו שאתם מציגים את המצגת, אם הכול זורם, מצוין. ואם לא, תקנו.

 

3. רעיון אחד בכל שקף

אנשים שופכים TOO MUCH INFORMATION למצגת בכלל, ולכל שקף בפרט. וזו טעות!. בכל שקף נרכז רעיון אחד בלבד, עם תמונה שתבטא אותו בצורה הכי טובה. תזכרו, ש- 45% מהאנשים סובלים מהפרעות קשב וריכוז ומתקשים להכיל מידע רב בבת אחת. והשאר? גם הם עמוסים במידע ורמות הקשב שלהם אינן מהגבוהות. 

לכן, תסתפקו במשפט חזק, בתמונה מרגשת, ואת כל השאר תעשו כמרצים בעל פה מול הקהל שלכם.

 

 

4. צבעים

אם לעסק שלכם יש לוגו, הטמיעו את צבעי הלוגו במצגת כדי לחזק את המותג בתודעת הקהל.

שחור, לבן, או צבע מלא?

מצגת בצבעי שחור- לבן הינה דרמטית ועוצמתית יותר, אך, יש להתאים את הצבעים לנושא, לסגנון המצגת, למציג ולקהל.

 

5. תמונות

  • עדיף להשתמש בתמונות אותנטיות, בתנאי שהן באיכות גבוהה.
  • ניתן להוריד תמונות מאתרי חינמיים, תוך תשומת לב לקרדיט הנדרש.
  • עדיפה תמונה אחת גדולה לכל רוחב השקף מאשר מספר תמונות קטנות.

רשימת אתרי תמונות חינמיים

 

6. פונטים וגדלים

פונט אריאל הוא הכי קריא ומצוי בכל המחשבים. כן, אני יודעת רוב המעצבים מחפשים פונטים מיוחדים ויאמרו לכם ש"אריאל" זה פאסה. אבל, קחו בחשבון שפונטים נדירים יותר ישנו את צורתם בהתאם למחשב בו יופעלו אלא אם כן תקבעו אותם מראש במערכת.

גדלי טקסטים (מינימום נדרש)

  • כותרת ראשית בכל שקף- גודל 32
  • כותרת משנה- גודל 28-30
  • תוכן- גודל 28
  • כן, היום הכול גדול יותר!

 

7. גודל שקופית 

  • את גדלי השקפים תתאימו בסרגל עליון מצד שמאל
  • מצגת רוחבית- נחשבת מיושנת (רגיל 4:3)
  • מצגת מלבנית- נחשבת מודרנית וחדשנית יותר (מסך רחב 16:9)

 

 

8. עיצוב באמצעות אייקונים

זוכרים את ה"בולטים"? ובכן, הם פאסה… עבר זמנם. במקומם השתמשו באייקונים.

 

להורדת אייקונים בחינם לחצו – כאן

 

9. אינפוגרפיקה להצגת מודלים

היכנסו לאתרי אינפוגרפיקה ומצאו את הדגם שיציג את המודל שלכם בצורה מיטבית. הנה דוגמית:               

דוגמאות חינמיות לאינפוגרפיקה – כאן

 

10. שקפים חשובים: שקף פתיח, סיום וסיכום ביניים

שקף הפתיח במצגת שיווקית הוא הכלי ליצירת הרושם הראשוני (המעולה) שלכם על הצופים. לא תרצו שיהיה רע, נכון?! שימו תמונה מעוררת השראה, משהו חריג, שונה ואחר שימשוך תשומת לב. אל תפחדו! ואל תשכחו להוסיף את שם ההרצאה ואת שם המרצה. 

 

והנה עוד דוגמית לשקף פתיח למצגת שיווקית בשחור לבן

 

שקף סיכום שלב

הכינו שקף בו תשתמשו בסיכום כל שלב במצגת, להצגת מסר מסכם/ רעיון מרכזי.

 

חשוב לזכור:

כשמטמיעים סרטונים/ קטעי מוסיקה, יש להכניס את קובץ השיר/ סרטון באותה תיקייה (צהובה על הדסקטופ) בה שמתם את המצגת, כדי שתוכלו להפעיל אותם במהלך ההרצאה.

במידה ותרצו למכור שירות בסיום ההרצאה, יש להקצות לכך את השקפים האחרונים במצגת:

לשאול שאלות לגבי צרכים של קהל היעד

להציג סיפורי מקרה

לשתף בהמלצות לקוחות (עדיף צילומי מסך אותנטיים)

להציג הצעה + בונוסים

להציג תמחור רגיל ותמחור מוזל ליום ההרצאה

למאמרים נוספים

כתיבת תגובה

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?