הסיפור הנכון: כך תמתגו את הארגון באמצעות פיתוח קהילות סטוריטלרים

כשתסיימו לקרוא את המאמר, תדעו למה כדאי לארגון שלכם להכשיר קהילת סטוריטלרים מקרב העובדים, ואיך תוכלו לייצר מערך מיתוג 24/7 שכולו בשליטה שלכם.

יותר מידי חברות עדיין מפקידות את מלאכת המיתוג בידי חברות חיצוניות. הן לא קוראות נכון את המפה. הן לא מבינות שהעולם השתנה, שהמציאות העסקית השתנתה, וחשוב מכול, שצורת התקשורת בין אנשים השתנתה.

 

כללי המשחק השתנו

מרגע שנכנסו הרשתות החברתיות לחיינו, התחלנו לדבר ברשת, במפגשים וירטואליים, יותר מאשר במפגשים פיזיים.

אנשים מפרסמים ברשתות החברתיות מידע וסיפורים 24/7. במקביל, חל כרסום משמעותי ברמת האמון של אנשים במוסדות המדינה: מיום ליום, פחות ופחות מאמינים למסרים של גופים ציבוריים ויותר מקשיבים לסיפורים של אנשים.

התוצאה: החלטות קניה רבות מתקבלות על בסיס המלצות וסיפורים של אנשים ברשתות החברתיות. לעיתים קרובות, מדובר בהמלצות של אנשים שמקבל ההחלטות כלל לא מכיר, ובכל זאת הוא סומך עליהן ועל הממליץ, יותר מאשר על המלצת יועץ מקצועי, מומחה או נציג של גוף ממסדי.

    

המיתוג החדש

בחיבור שבין אנשים וסיפורים נולד כלי המיתוג האולטימטיבי של ארגונים וחברות בעידן החדש.

הנכס הגדול של ארגונים הם האנשים. לכן קוראים לו –  "ההון האנושי". אבל, ההון של פעם, שונה מההון של היום. ההון האנושי העכשווי מבלה בממוצע 5 שעות ביום ברשתות. חלק מהארגונים עדיין נלחמים בתופעה, במקום להבין את עוצמתה. כמאמר הפתגם: IF YOU CAN'T BEAT THEM, JOIN THEM

ארגונים בימינו חייבים להתחבר לפוטנציאל השיווקי העצום המצוי בידי העובדים. וכשם שאנשי פיתוח המוצר יודעים לפתח מוצרים, ואנשים המכירות יודעים למכור, כך ייטיבו ארגונים לפתח את יכולת סיפור הסיפורים בקרב כלל העובדים. ארגונים שיעשו זאת, יגלו שהם מחזיקים בידיהם "כוח- על", שבאמצעות סיפורים ברשת מייצר תהודה, אמפטיה ומגדיל מכירות.

מנגד, ארגונים שלא ישכילו לרתום את העובדים ליצירת סיפורים יגלו מהר מאד שהם נשארים מאחור.

בימינו, רשתות וחנויות מצמצמות את שטחי המסחר בקניונים, במדינות רבות בעולם קניונים נסגרים ונותרים כמו ערי רפאים, המסחר משנה פניו, עולם התעסוקה משתנה ואנחנו עוברים לעבודה מהבית, כל אלו מעוררים את הצורך לבחון מחדש, את אסטרטגיות וטקטיקות השיווק והמיתוג.

הפתרון כבר כאן!

 

 

הם רוצים את הסיפור…

ב"כלכליסט" ב- 29.7.2010 כתבו אורן הוברמן וערן לב, מאמר נפלא בשם: "הקללה והברכה של דרום קוריאה". כבר לפני עשור הם זיהו את הסיפורים ככלי למיתוג עסקי: "הם לא יודעים להשתחצן ולהתלהב בקול רם וכפועל יוצא הם גם לא יודעים לספר סיפור… אנשים רוצים לשמוע סיפור על שני הסטודנטים שהמציאו מנוע חיפשו ששינה את העולם ורוצים לראות את מנכ"ל, שהוא איש חזון שהחלים מסרטן, שאומר להם שמדובר במוצר הקסום ביותר שיצא לו תחת הידיים. הם רוצים את הסיפור".

ואכן, סיפורים הם כלי המיתוג האולטימטיבי של העידן החדש. כי אנחנו חיים בעידן הסיפורים. ומי שיודע לספר סיפורים נכון, וגם מצליח לספר אותם נכון, שולט בשוק, בלקוחות, וברשת.

האם זה יהיה הארגון שלכם?

 

 

הסיפור הארגוני

הכול מתחיל מהסיפור הארגוני. הוא נטווה בתהליכי ייעוץ אסטרטגי, ובהמשך, מוטמע בתוכניות פיתוח מנהלים. כך נוצר סיפור חדש.

עד לא מזמן, שילבנו את הסיפור הארגוני בחזון בעמודי אתר החברה, בפרופיל העסקי, בסרטוני התדמית ובקירות ביתני התערוכות בארץ ובחו"ל.

אבל היום, זה, כבר לא מספיק! 

 

ההזדמנות הגדולה

לחברות כיום יש הזדמנות ייחודית לחבר בין הסיפור הארגוני לכלל העובדים. בחיבור המדויק בין מטרות הארגון (תדמית, מיתוג וצמיחה) לבין צורכי האנשים (ביטוי עצמי, ביטוי הקול האישי) ויכולותיהם (תקשורת ברשתות) יוצרים את כלי המיתוג האולטימטיבי של חברות וארגונים, בעידן החדש.

מיתוג באמצעות סיפורים לא נשלט מבחוץ, על ידי חברות מיתוג, פרסום, שיווק, לובינג, או יחסי ציבור, אלא נמצא בידיים ובשליטה מלאה של הבעלים, המנכ"ל והנהלת הארגון. נשמע קצת כמו 'החלום הרטוב' של כל מנכ"ל…

 

 

הכשרת סטוריטלרים ארגוניים

היכולת לספר סיפורים איננה רק כישרון מולד, וניתן ללמד אותה. אין הכוונה להפוך את עובדי הארגון לסופרים ומשוררים, אלא להקנות להם מיומנויות כתיבה ויצירת שיח תקשורתי באמצעות סיפורים, תוך חיבור למטרות אסטרטגיות ולתרבות הארגון.  

אם בעבר הסתפקנו בהקניית מיומנויות כתיבה וניסוח באימיילים, תסריטים לשיחות שירות ומכירה, הרי שהיום, יש לארגונים הזדמנות לעלות כיתה, ולבסס מערכת יחסים אישית, אותנטית, רציפה באמצעות העובדים.

איך זה קורה?

בארגון העובדים של עיריית תל אביב מתקיימת מזה 3 שנים תוכנית "מה הסיפור שלך?". התוכנית מכשירה מרצות מתוך עובדות העירייה והמרכז הרפואי איכילוב.

החשיבה האסטרטגית שעומדת בבסיס התוכנית היא ליצור שדרת מרצות שמופיעות כנציגות הארגון באירועים, סדנאות, ימי גיבוש, וימי עיון של ארגון העובדים ושל עיריית תל אביב. 

המרצות משווקות את הסיפורים ברשת ובכל פוסט תראו הוקרה עמוקה והבעת תודה לארגון הנפלא שמטפח אותם. התחושה שעולה מקריאת הפוסטים מצביעה בבירור על ארגון שמשקיע בעובדיו, מעל ומעבר למה שמקובל בשוק.

והם לא לבד. בחברות נוספות מתקיימות תוכניות הכשרת מספרי סיפורים, מראיינים ומנחים, שהופכים לכלי המיתוג החדש של החברות בכנסים, אירועים, השתלמויות ותערוכות. בכל נקודת מפגש עם ספקים, לקוחות, ואנשים בכלל, ברשת ומחוצה לה, הם מספרים את הסיפור הנכון. וכן, הם גם לומדים לספר אותו נכון! .

ארגונים וחברות טכנולוגיות בכל העולם כבר הפנימו את פוטנציאל המיתוג באמצעות סטוריטלינג שמסופר על ידי קהילת הסטוריטלרים שפותחה בארגון.

באוקטובר האחרון ביליתי חודש במחיצת אמנים ואנשי עסקים בסיאול (דרום קוריאה). האמנים הקוריאנים שחלמו על פריצה לשווקים מחוץ לקוראיה היו זקוקים לסיפורי השראה מרגשים, וגם המנהלים ואנשי העסקים מהחברות הטכנולוגיות שם היו זקוקים לסיפורי מכירה מעוררי השראה.

לכאורה, מדובר בשני עולמות תוכן שונים, ובלקוחות קצה אחרים. ובכל זאת, גם עם האומנים וגם עם המנהלים עבדתי עם אותם כלים מתחום הסטוריטלינג, והמטרה של כולם הייתה אחת: יצירת סיפורים שיקרבו את הלקוחות אליהם. 

 

לסיכום

התקשורת 24/7 ברשתות החברתיות והצבעת האמון של הלקוחות בסיפורים של אנושיים לעומת חוסר אמון במסרים של הממסד, משנות את כללי משחק המיתוג. הכוח כיום, עובר מחברות חיצוניות לידי הארגון – לעובדים ולהנהלה.

באמצעות הכשרת קהילות סטוריטלרים ארגוניים (מספרי סיפורים), יכולות חברות ליהנות ממיתוג 24/7 שייצור חשיפה, אהדה ואמון. מיתוג פנים ארגוני באמצעות העובדים, שמאפשר לסיפור הארגוני לגדול בהתמדה יחד עם העובדים והלקוחות.

הכשרת סטורטלרים ארגוניים יכולה להתבצע במספר ערוצים:

  • תתתחילו מהרצאת מבוא על עולם הסטוריטלינג והפוטנציאל הגלום בו לארגון ולעובדיו.
  • משם, תעברו לסדנאות מעשיות לצוותי משימה ייעודיים ולכלל עובדי החברה.
  • רוצים להעמיק את הקשר עם העובדים? החליפו את תוכניות הפיתוח האישי בתוכניות סיפור. כך תתפתחו שדרת עובדים מחוברים לליבה של הארגון, וגם מרצים מעורר השראה, אותם תוכלו לשלב באירועי החברה.
  • ותוכלו גם לערוך מרתון סטוריטלינג, בו בתהליך ממוקד, ותוך כדי תחרות, מתגבשים סיפורי השראה באמצעות עבודה של צוותי משימה. 

עכשיו, אתם יודעים שסטוריטלינג אסטרטגי הוא כלי המיתוג האולטימטיבי של העידן החדש. ושמי שיודע לספר סיפורים נכון, וגם מצליח לספר אותם נכון, שולט בשוק, בלקוחות, וברשת. ולכן, השאלה היחידה שנותרה היא איך אתם מחברים את העובדים שלכם לעולם הסיפורים, כדי שיהפכו לגורם משמעותי במיתוג הארגון. 

  • מעוניינים בהרצאת סטוריטלינג אסטרטגי לעובדים?
  • רוצים לפתח קהילת סטוריטלרים בארגון?
  • צרו קשר    
Print Friendly, PDF & Email

למאמרים נוספים

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
השארת תגובה

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."

רוצים לדעת יותר?

אני מחכה לשמוע מכם!

גלילה לראש העמוד