שיווק אותנטי: איך לשווק הרצאות בלי רשימת דיוור ובלי משפך שיווקי

שירית בן ישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Print Friendly, PDF & Email

(כתבה ראשונה בסדרה)

הכתבה מיועדת לכל המרצים, בעלי העסקים והפרילנסרים שעדיין מאמינים שבלי רשימת דיוור ובלי משפך שיווקי לא יוכלו לשווק את העסק.

מי שעדיין מאמין שרשימת דיוור ומשפך שיווקי הם כלי השיווק היחידים ואין לו את שניהם, מרגיש אובד עצות ואולי אפילו מיואש מול משימת השיווק. בטוח שהתיעצתם בעבר עם לא מעט מומחים לשיווק, וכולם אמרו לכם את אותו דבר: "אתם חייבים רשימות דיוור ומשפך שיווקי!", אז מה הפלא שאתם מיואשים???

  • ומה אם הייתי אומרת לכם שיש עוד מודלים עסקיים שבעזרתם תוכלו לשווק את ההרצאות?
  • ומה אם הייתם מגלים שהמודלים העסקיים האחרים הרבה יותר פשוטים וקלים?
  • ומה אם הייתם יודעים שכבר מההתחלה הם יוכלו לייצר לכם תוצאות לא רעות בכלל?

כשתסיימו לקרוא את הכתבה תכירו מגוון אפשרויות שיווק שהרשת הדיגיטלית מציעה לעסקים, מעבר לדיוורים ומשפכים.

רוב יועצי השיווק שוכחים לציין בפניכם עובדה אחת קטנה, והיא: שלכל אדם ועסק מתאים מודל שיווק אחר, מודל שמבוסס על החוזקות של בעל העסק ולא על השירותים שהספק רוצה למכור לו.

בעסקים קטנים כמו שלכם, השיווק לרוב, מבוצע על ידי בעליו. ולכן, רק פעילות שיווק על בסיס חוזקות ומשאבים אישיים תניב לכם תוצאות טובות ובמאמץ קטן יחסית.

אבל אל תטעו! שיווק זו עבודה. אז, אל תפנטזו על לא לעבוד, פשוט תבינו שכשתעבדו על מה שאתם אוהבים, זה לא ירגיש לכם כמו עבודה קשה, אלא יותר כמו הנאה ותרומה מתמשכת, לעצמכם ולאחרים.

 

כולנו היינו שם….

שנים רבות בניתי רשימות דיוור, שנים אספתי באובססיביות אימיילים מכל משתתפי הקורסים שקיימתי. תחזקתי מערכת דיוור אבל לא הרביתי להשתמש בה, אני מלמדת איך בונים משפכים שיווקיים אבל לא נהנית ליישם אותם בעסק שלי, כותבת מדריכים ללקוחות ולעצמי, אבל נהנית להפיץ אותם בחינם ובאהבה בלי לדורש אימיילים. השתתפתי בוובינארים וכנסים, און ליין ואוף ליין, הפקתי סרטונים ובניתי מצגות.

בקיצור, כמו רבים מכם, עשיתי הכול!.

 

התגלית

עד שיום אחד, לפני כעשר שנים גיליתי שמה שמביא לי הכי הרבה לקוחות הוא הדבר שלא עולה לי אגורה, זה שאני הכי אוהבת בעולם, זה שהוא בעצם אחת החוזקות המרכזיות שלי. במקרה שלי מדובר בשילוב בין ידע מקצועי נרחב ליכולות כתיבה במגוון סגנונות.

הרבה אנשים אומרים "יש לי כישרון, אני אוהב/ת לכתוב" אבל בשורה תחתונה, הכתיבה שלהם לא מניבה תוצאות. לכן, בהמשך הכתבה אגלה לכם מהי הכתיבה שכן מושכת לקוחות ועם מה נדרש לשלב אותה כדי שתניב תוצאות.

מאז, בכל ייעוץ שיווקי, ובכל פעם שאני מסיימת לבנות הרצאה ומצגת השראה ללקוח, אני מיד בודקת איתו את החוזקות והכישורים שלו, כדי לעזור לו לבנות תוכנית שיווק נעימה, קלה ומהירה להפצת ההרצאות.

 

כשזה בטבע שלך הכול זורם

פעם אחר פעם אנשים שמחים. כי יותר הם לא צריכים להתמודד עם משהו שהם לא אוהבים, לא מתחברים אליו ולא רוצים לעשות אותו.

"את לא מבינה איזו הקלה יש לי" אמרה לי נורית כשהראיתי לה מה המודל העסקי שיעזור לה לשווק את ההרצאות שלה. "אין לי רשימת דיוור…. ואני בכלל לא יודעת מאיפה להתחיל אותה ואני גם לא רוצה…הייתי כבר מיואשת… כמעט ויתרתי על ההרצאה בגלל השיווק".

נורית לא לבד. יותר ויותר אנשים כמו נורית, שלא מתחברים למשפכים ולדיוורים, כבר לומדים איך להקים מערך שיווק להרצאות שלהם, בקלות ובמהירות. שיווק שמייצר תוצאות כלא רעות בכלל, כבר בהתחלה.

 

לפניכם 6 מודלים עסקיים (בשתי כתבות נפרדות) לשיווק הרצאות על בסיס החוזקה המרכזית שלכם:

 

1. שיווק הרצאות באמצעות אתר

מכירים את המשפט – "התוכן הוא המלך"?. ובכן, זה נכון! במיוחד בעידן בו כולם מלהגים על כל דבר שקורה להם, העידן בו לאנשים אין זמן ואין סבלנות להשקיע שנים בלימוד ובפיתוח מומחיות. בעידן הזה, מי שיש לו ידע אמיתי הוא מלך. ומי שיודע לכתוב את הידע שלו בצורה נכונה יחזיק בכס המלוכה שלו זמן רב.

תכל'ס, אני מדברת על כתיבת מאמרים שמנגישים ללקוחות ידע בעל ערך (בעיניהם) ומושכים אותם אליך.

החוזקה המרכזית כאן היא שליטה בידע ותרגומו לכתיבה מדויקת.

השלב הראשון, לפני מכירת ההרצאות, הוא לבנות לעצמך שם של מומחה מוביל בתחום שלכם.

  • לשם כך, אתם חייבים להיות מזוהים עם מילה אחת או שתיים שמשקפות את המיקוד שלכם, למשל "מיתוג עסקי", או "במקרה שלי – "הרצאות השראה".
  • כל תוכן שתכתבו יעסוק רק בנושא המרכזי שלכם. וכל תוכן אחר ייכנס למגירה וימתין להזדמנות שלו.
  • תכתבו מאמר אחד בשבוע ותעלו אותו לאתר שלכם (כתיבה שיווקית – חווייתית- אותנטית- ותכליתית, שמספקת פתרונות יעילים עטופים בסיפורים מרגשים שמספקים מענה לצורכי הלקוחות שתרצו למשוך.

החבר הכי טוב שלי במלאכת השיווק הוא Google. אני יודעת מה הוא אוהב ומכינה לו כל שבוע מטעם כלבבו. גיליתי, שברגע שאני משמחת אותו, הוא בתמורה מתגמל אותי ומשמח אותי חזרה.

איך? באמצעות קידום טוב למאמרים שלי, שמנגיש אותם למי שמחפש את מילות המפתח שבחרתי – "סיפורי חיים" ו- "הרצאות השראה".

כל לקוח חדש שיוצר איתי קשר אני שואלת – "איך הגעת אלי?", ופעם אחר פעם, אני מקבלת את אותה תשובה: "חיפשתי בגוגל את המילים……והגעתי אלייך".

זהו, זה שלי, ועכשיו תורכם!! האם שיווק הרצאות באמצעות כתיבת תוכן מתאימה לכם?

 

2. שיווק הרצאות באמצעות קהילה משלך

קהילות בפייסבוק הן אחד הטרנדים הכי חזקים בשיווק ברשת. רוב מנהלי הקהילות חדורי מוטיבציה להעניק מהידע והניסיון שלהם לחברי הקהילה, אבל רק מעטים יודעים איך למנף את הקהילה למטרות רווח.

פייסבוק, בטוח לא תאהב את המשפט הבא, אבל אתם כן: "תקימו קהילה רק כדי לקדם נושא שחשוב לכם. תקימו קהילה רק אחרי שתדעו איך לחבר בין רוח לרווח, כלומר לעשות כסף מהקהילה". ויש מספיק מודלים לחיקוי שיוכלו ללמד אתכם איך לעשות את זה.

ניהול קהילה ככלי שיווקי מחייב מספר דברים:

  • מיקוד עסקי מדויק (מה הנושא שלך, למה הנושא חשוב לך? מי קהל היעד? למה הנושא חשוב לו? מה הצרכים שלו? מה המטרות שלך?)
  • יצירת זהות אותנטית וייחודית לקהילה (ראו דוגמא מ- "אבא פגום")
  • אסטרטגיית תוכן קפדנית (שתיתן מענה יומי לצורכי החברים)
  • פיתוח תכנים שמייצרים משמעות בעיני החברים
  • פעילות ליצירת מעורבות ותחושת שייכות לקהילה
  • חיבור פעילות ברשת עם פעילות אוף ליין
  • פיתוח הזדמנויות לחברי הקהילה
  • ניהול מתמיד של נתונים בבק אופיס בפייסבוק (לזיהוי תכנים חזקים, קטלוג חברים לפי פוטנציאל רווח, ועוד)

ניהול קהילה ככלי שיווקי מחייב שילוב מתוקתק בין מספר מיומנויות: חשיבה עסקית בצד אהבת האדם, יכולת כתיבה שיווקית בצד תיווך בין חברים, גיוס צוות, יזמות ליצירת הזדמנויות לחברים, יכולות טכנולוגיות.

מרגישים שזו החוזקה שלכם?

נאור נרקיס, מנהל קהילת 'התוכניסטים' בפייסבוק, מקיים סדנאות ניהול קהילה מעולות. הסדנאות מתקיימות בכל הארץ, השתתפתי באחת מהן, נהניתי ואני ממליצה גם לכם. אגב, הסדנאות חינמיות!

 

3. שיווק הרצאות באמצעות דפי פייסבוק

כ- 3,000,000 מיליון אנשים גולשים מידי יום בפייסבוק בישראל. מבינים את עוצמת התחרות? בנוסף, לאנשים היום אין סבלנות והם רוצים לדעת כבר מהרגע הראשון מה יש כאן בשבילם, לכן, דף הפייסבוק האישי והדף העסקי שלך חייבים להיות מדויקים.

דף אישי מדויק הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה, אך כדי שיהיה כזה הנה מה שחשוב שתעשה:

  • הדף הפרטי יישא את שמך (שם פרטי ומשפחה) וכדי שאנשים יגיעו אליך מהר כשיחשפו את מילת המפתח שמעניינת אותם, כדאי להוסיף אותה לשמך. למשל, לדף שלי קראתי: "שירית בן ישראל הרצאות השראה". וכך, כל מי שמחפש בפייסבוק השראה, הרצאות, או הרצאות השראה, מגיע ישר אלי.
  • בחר תמונת קאבר שמשקפת אותך, ואל תשנו אותה כל יום.
  • בנה אסטרטגיית תוכן לעמוד הפרטי שלך:
  • קחו בחשבון שאת הבשורה שלכם צריך להפיץ ברחבי פייסבוק: מפו את הקבוצות והקהילות הרלוונטיות לתחומכם, ולאחר שתאושרו כחברים, אל תתחילו להפציץ במידע או בפרסומות, אלא תבחנו את הקהילה. כשתגיבו, תנו מידע בדוק בעל ערך, כך פעם אחר פעם. אין כמו מידע אמין ומועיל כדי לשווק אתכם. 

5 ימים בשבוע תעלה תוכן לפי התוכנית, כך שבוע אחר שבוע. למה? כי אנחנו אנשי הרגלים, אוהבים מה שמכירים, מחפשים ביטחון וודאות. שימו לב לאנרגיה שלכם, כפי שהיא באה לידי ביטוי בתמונות, בסוג הפוסטים ובבחירת המילים. אנשים רוצים להתרגש לא להתבאס!

הנה דוגמא לאסטרטגיית תוכן:

  • יום א'- סיפור השראה
  • יום ב'- כלי בתחום עיסוקך
  • יום ג'- צילום שלך עם לקוחות וטקסט+ הפניה למכירה
  • יום ד'- הצגת משובי לקוחות
  • יום ה'- צילום מהרצאה/ כנס/ ייעוץ וטקסט
  • יום ו'- סיכום שבוע בסגנון –"5 דברים שלמדתי השבוע"

 

לסיכום,

למה לעכב את שיווק ההרצאה שלכם? הרי כל כך הרבה אנשים תקועים בבעיה שאתם כבר נחלצתם ממנה? למה שלא תעזרו להם כבר מהיום?

אם נמאס לכם להגיד לעצמכם: הלוואי שהייתי יודע לשווק בקלות את ההרצאות שלי, כדי למכור כהתחלה, לפחות הרצאה אחת בשבוע, אני יכולה להבטיח לכם דבר אחד: ברגע שתזהו את החוזקה שלכם ותלמדו למנף אותה בצורה יעילה, תוכלו לשווק את ההרצאות שלכם בקלות, במהירות ובהנאה לא קטנה.

לתוכנית שיווק להרצאות שלכם, צרו קשר

לליווי אישי בכתיבת הרצאת ההשראה שלכם, דברו איתי

למאמרים נוספים

כתיבת תגובה

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."

גם לך יש סיפור לספר?

שנהפוך אותו להרצאת השראה?