זה בדוק: רק כשאנחנו משנים את הסיפור – משתנים לנו החיים! איך? תגלו כאן…

אם נמאס לכם להסתובב במעגלים, ואם אתם מחפשים דרך פרקטית לשנות את סיפור החיים שלכם, אתם במקום הנכון!. הכתבה מיועדת לכל מי שמחפש כלי מעשי ליצירת שינוי בחיים, שמניב תוצאות מיידיות באופן חווייתי ומהנה.

אנחנו רוצים יותר, הרבה יותר.

אם בעבר הסתפקנו בעבודה טובה, כיום אנחנו משתוקקים ליותר. הרבה יותר. אנחנו מחפשים את ה"מעבר", את האקס פקטור, את המשמעות הגבוהה שתחזיר לנו את התשוקה ללב ואת הניצוץ לעיניים.

אבל, למרות ההשתוקקות, לרוב, אלו רק רגעי הקושי וההתלבטות בחיים, שגורמים לנו לעצור ולנסות להבין היכן מסתתרת המשמעות הגבוהה הזו. ושם, בצומת החיים, אנחנו מוכנים להתחיל לשאול את השאלות החשובות: מה עבד, מה לא עבד, ואיך אנחנו רוצים שייראה הפרק הבא בסיפור חיינו.

תחשבו רגע,

למה זה לא קורה קודם? מה תוקע אנשים במקום ליותר מידי זמן?

ברור! זה הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. ואיך הוא נשמע? הנה ככה: "אין לי מזל" ו"חסר לי כסף", וגם "אם היו לי קשרים ו "אין סיכוי שאני אמצא את…"וגם "עוד לא הגיע הזמן שלי…". זו רק ההיאחזות העיקשת של אנשים בסיפורים הישנים, אלו שלא עובדים מזמן, שמנציחים אותם בתפקיד הקורבן, ומונעים את כתיבת הסיפור החדש.

אבל, יש אנשים שלא נתקעים. מה מיוחד בהם? הם כבר גילו את הסוד, וגם מצאו את הכוח להוציא אותו לפועל. והם יוצרים לעצמם סיפור חדש. סיפור חדש משחרר אנרגיה תקועה ומפנה מקום לאנרגיה חדשה. סיפור חדש מאפשר להפוך לכל מה שנחלום ונרצה. והוא זה שיוצר את הפרק הבא, בקריירה, בעסקים ובחיים בכלל.

  • רוצים לשנות את הקריירה?
  • חולמים לבצע פריצת דרך?
  • משתוקקים להמציא את עצמכם מחדש?

בטוח שעשיתם לפחות צעד אחד או שניים בכיוון. יש מצב שהשתתפתם בלא מעט קורסים, אבל בשורה תחתונה, אתם עדיין תקועים. ופה אני חייבת לומר לכם, שאם תמשיכו ללכת מקורס לקורס בטוח תרחיבו את הידע ואף תרכשו מיומנויות חדשות, אבל…הסיפור שלכם לא ישתנה! וככל שיחלפו הימים תהיו יותר ויותר מאוכזבים ומתוסכלים. לא חבל???.

זוכרים את הדיאלוג בין החתול לעליזה בארץ הפלאות?

"שׁוּנַר צֶ'שֶר", היא פתחה בהיסוס, מאחר שלא הייתה בטוחה כלל, אם יהיה מרוצה מן הכינוי: אבל  החתול רק הרחיב מעט את חיוכו. "טוב, עד כאן הוא מרוצה", חשבה אליס, והמשיכה. "התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?"

"זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע", אמר החתול.

"לא איכפת לי כל-כך לאן – "אמרה אליס.

"אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי", אמר החתול.

הגיע הרגע לעצור ולהפסיק ללכת סחור סחור. עכשיו הרגע לארגן מחדש (Repackage) את כל הדבר הנפלא הזה שנקרא "אתה", ולהוציא החוצה את התוצרים. והדרך הכי קצרה, הכי יעילה והכי מהנה להשיג את התוצאה הזו היא ליצור סיפור חדש.

סיפור הוא המפתח לשינוי

בחיים של כל אדם יש סיפור שמחכה בסבלנות לרגע הנכון להתגלות. סיפור טוב משנה הכול, ועוזר לכם לממש ולהשיג 5 דברים משמעותיים בחיים:

 

סיפור יוצר מציאות חדשה

תחשבו על החיים שלכם. מה המחשבה הראשונה שקופצת לכם בראש? "החיים שלי דבש" או "הכול על הפנים", "אני זורם בסבבה" או "הכול כול כך לא צודק".

ולמה אני שואלת? כי מאחורי כל סיפור שאנשים מספרים לעצמם מסתתרת תפישת חיים. זו התפישה מאחורי הקלעים שמייצרת את הגישה לכל מה שתעשו בקדמת הבמה. לכן, מי שמסתובב בעולם עם גישה ש"הכל קשה", שלא יתפלא שכוחותיו הלא מודעים ממגנטים אליו את טובי הקשיים.

במקרה כזה, מה שנדרש לעשות זה היפוך במגנט. כי, אם הכוחות שלך עובדים טוב על משיכת הרע, הם ללא ספק יעבדו באותו מידת הצלחה על משיכת הטוב.

פתגם טיבטי עתיק אומר ש"המציאות נוצרת פעמיים": בפעם הראשונה, המציאות נוצרת בתודעה, כלומר בדמיון שלנו. בפעם השנייה, המציאות נוצרת בפועל, כשאנחנו הופכים את החזון שלנו לתוצאות".

ההמלצה שלי, תפסיקו לספר לעצמכם סיפורי "אכלו לי – שתו לי" ותתחילו להכין את סיפור ארוחת החלומות שלכם.

רוצים ליצור מציאות חדשה? שנו את הסיפור שאתם מריצים לכם בראש!.

 

סיפור עוזר ליצור שינוי בקריירה

רוב האנשים שרוצים להתקדם בארגון מאמינים ש"כל המכרזים תפורים" וגם ש"הם לא יודעים לשווק את עצמם". ועם שני סיפורים כאלה, איך אפשר להצליח בראיון? ואיך אפשר לשדר לארגון שאתה המועמד הכי טוב לתפקיד?.

בוודאות, אין לזה סיכוי!!!

ראיון ומכרז הם בעצם מפגשי מכירה. המרואיין, הוא גם המשווק וגם המוצר. ופה בדיוק טמון הקושי.

תחשבו על זה: אם תבקשו מחבר טוב להמליץ עליכם, יעשה זאת בשמחה ובקלות, אבל להמליץ על עצמו? לא!!! למה? כי בעיניו זו פלצנות, יוהרה וטווסות…

אז זהו, שלא!.

בכדי להתקדם בקריירה, חייב כל אדם להבין מה בסיפור הנוכחי שלו לא משרת אותו, והיכן הוא יכול למנף את עצמו מול מקבלי ההחלטות, באמצעות העשייה והתועלות שהוא מייצר לארגון.

בהכנה מקצועית לראיונות ומכרזים אני מגלה לאנשים, כל פעם מחדש, איך להפוך את עצמם לסיפור הכי לוהט ונחשק, מבלי שישחררו מילת שיווק אחת. הסיפור שמתבסס על יכולות- כישורים- והצלחות של העובד, מתורגם לתועלות ורווחים ותוצאות לארגון. בנקודה זו נולד "הסיפור השיווקי", שהוא בעצם הכלי האולטימטיבי להצלחה בראיונות במכרזים.

רוצים להתקדם בקריירה? גבשו לעצמכם את הסיפור השיווקי דרך נקודת המבט של הארגון.

 

סיפור הוא כלי לצמיחה עסקית

חוזי המגמות בשוק העבודה העולמי מנבאים שכמחצית מהעולם יהפוך בשנים הקרובות לשוק של עצמאים. אנשי מקצוע, פרילנסרים, אנשים שהם העסק והעסק הוא הם עצמם. בשורה תחתונה, העסק ובעליו הם כלים שלובים. ולכן, אם הבעלים מדשדש גם העסק מדשדש.

חוזי הטרנדים והמגמות בעולם העסקים מצביעים בבירור, על הצורך בהתחדשות מתמדת ובקצב מואץ כדי לשמור על רלוונטיות. בימינו, מי שלא מתעדכן ולא מחדש, מוצא את עצמו די מהר מחוץ למשחק. וזה אומר, בלי לקוחות, בלי תזרים מזומנים ובלי פרנסה.

לכן, כל בעל עסק חייב לחשב מסלול מחדש, בכל רבעון של השנה. אין הכוונה לשנות אסטרטגיה, אלא לבחון את העסק דרך 7 שאלות מפתח:

  • מה עובד?
  • מה לא עובד?
  • מה השתנה בסביבה הלוקאלית?
  • מה השתנה בסביבה הגלובאלית?
  • אילו הזדמנויות החמצת, ולמה?
  • אילו הזדמנויות תוכל למנף?
  • אלו חידושים עליך לייצר ולהטמיע, כדי להישאר רלוונטי?

אנשים לא מאמינים איך באמצעות 7 שאלות פשוטות, אפשר ליצור סיפור עסקי חדש, שגם יגדיל מכירות ללקוחות קיימים, וגם יעזור לעסק לזהות נישות ושווקים חדשים.

אם גם אתם רוצים ליצור צמיחה בעסק שלכם, שבו וענו ברצינות על 7 השאלות. ואם לא, תפנו ליועץ עסקי, ותגלו, שמה שהוא עושה זה שואל אתכם בדיוק את אותן השאלות שלא רציתם לשאול 🙂

 

סיפור עוזר להמציא את עצמך מחדש

אנחנו חיים הרבה יותר. תוחלת החיים עולה בהתמדה. אומרים, ש"שישים הוא השלושים החדש…". אם פעם, אנשים היו מסיימים קריירה בת 25 שנים ויוצאים לפנסיה, היום, 45 זו רק תחילת הקריירה.

ומה הלאה? מה נעשה מגיל 45 עד 85?

ואם זה לא מספיק, אז גם שוק העבודה בבעיה: ארגונים בכל המגזרים מטולטלים באופן קבוע בין "אהבת הצעירים" (דור ה- Y ועכשיו דור ה- Z) לבין ניסיונותיהם להשתחרר מדור ההורים ובעיקר ממשכורותיהם הגבוהות יחסית (דור ה- X).

התוצאה: רבים מהמפוטרים בגילאי 45-55 פותחים עסקים עצמאים. הבעיה היא, שמהר מאד הם מגלים שהמעבר למשכיר לעצמאי בכלל לא פשוט. חשיבה של שכיר בארגון לא דומה לחשיבה של בעל עסק שרוצה להצליח: משימות התכנון והאסטרטגיה, בצד הניהול הפיננסי, ובעיקר, משימות השיווק והמכירות מתגלות קשות מאד לביצוע. וכך, 75% מהעסקים הקטנים נסגרים תוך 5 שנים מיום פתיחתם. 

מפחיד, לא?

בסיאול, בירת דרום קוריאה יש כ- 800,000 זרים שעשו רילוקיישן מארצותיהם. בלרנקה, פקידות בית המלון בו שהיתי היו מהולנד ומפולין. בברלין, הן הגיעו מהונגריה וספרד.

מרגע שנפרצו גבולות העולם באמצעות הגלובליזציה, עלו התאגידים הגלובאליים שמחזיקים סניפים ומפעלים בפריסה עולמית, ויצרו את תופעת ה"רילוקיישן". אנשים, בדרגים שונים, עוקרים עם או בלי משפחותיהם, לתקופות של חודשים ושנים, למדינות קרובות ורחוקות. כי מה לא עושים בשביל הפרנסה, והעניין?.

ופה מתחיל כדור השלג להתגלגל, כפי שתגלו מסיפורה של דליה: "היינו חמש שנים ברילוקיישן בוונצואלה בגלל בעלי. לא הבנתי את השפה ולא יכולתי לעבוד. תוך חודש הפכתי מאושיה שניהלה מצבת כוח אדם ארגונית של 1,200 עובדים, זו שכולם היו זקוקים לה, לעקרת בית מיואשת, במדינה שבה אפילו למכולת לבד, לא יכולתי ללכת".

"ומה עשית?" שאלתי אותה.

"טוב, אחרי חצי שנה, הגעתי לתחתית, ואני מתכוונת ממש לתחתית. כבר לא הייתה לי ברירה, נמוך יותר לא היה לאן לרדת… אז בוקר אחד נכנסתי לקבוצה של "זרים ב…" בפייסבוק ושאלתי באנגלית, מי גר בעיר שלי ומדבר אנגלית?".

"ואז…מה קרה?" אני שואלת.

"אם הייתי יודעת שזה יהיה כל כך קל הייתי עושה את זה חודשים לפני שטסנו לוונצואלה. מאותו יום עבדנו צמוד, אני בניתי תוכניות, היא תרגמה אותן לשפת המקום והציגה אותן בפני הלקוחות. הקריירה שלי שם פרחה כל כך, שממש הצטערתי לעזוב כשהסתיים חוזה ההעסקה של בעלי".

אז מה קרה לה בעצם?

בהתחלה, היא שקעה בכאב ובתסכול. ואז. מהמקום הכי נמוך, החליטה להשתחרר מהכאב ומהבעיה ולגשת לפיתרון. במקרה של הלקוחה זה קרה מפני שבעלה עשה רילוקיישן לוונצואלה. אבל, זה קורה גם כשרוצים לשקם את הלב, להבריא את האגו, להתארגן לאחר פיטורים, לגלות מחדש את התשוקה לזוגיות, לסגור חשבון, ועוד.

כשאתם צוללים פנימה, באופן אוהב ולא מצליף, אתם מתחילים לגבש את הסיפור החדש, אתם פותחים דלת סתרים שמאפשרת לכם לגלות מחדש מי רציתם להיות לפני שוויתרתם על החלומות. והפעם, גם תדעו איך תוכלו להגשים אותם.

מה שמונע את ההגשמה שלכם, אינו מחסור בכישורים או ביכולות, גם לא פחד משיווק ומכירות, אלו רק הסיפורים הישנים ולא נכונים שמעכבים לכם את החיים. לכו בעקבות הסיפור שלכם, ואל תתנו לקשיים לעצור אתכם. אל תתרפקו על מה שהיה, כי למי שתקוע בעבר אין זמן ומרחב רגשי כדי ליצור את העתיד.

רוצים להמציא את עצמכם מחדש? תשנו את הזווית מהתמקדות בקושי להתמקדות בפיתרון, תשנו את הסיפור וישתנו לכם החיים.

 

 

סיפור טוב בונה הרצאת השראה

לכל אחד מאיתנו יש לפחות סיפור אחד שפרק אותו לרסיסים. בסיפור הזה טמון מקור הכוח שלנו, בו מצויה התשוקה הגדולה, והסיפור הזה הוא הבסיס להרצאת ההשראה העתידית שלך.

הבעיה היא שרוב האנשים מבלים את חייהם בסיפור הלא נכון. לפעמים, בגלל עוצמת הכאב שחוו, הם נתקעים יותר מידי שנים בפרק של "אכלו לי – שתו לי" (כלומר, בתפקיד לא מודע של קורבן).  

לפעמים, הם מקשיבים לעצות אחיתופל של אנשים, שמדברים אליהם מפחדיהם שלהם, ומייעצים שלא יפתחו דברים – "אל תדברי על זה" או "מי יאמין לך…?".

בנקודת החזרה אל הסיפור המקורי, תוך הכרה בכוחות ובשינוי שהוא יצר, למרות הקושי, מתחיל הסיפור החדש.

בנקודה בה האדם מבין, איך להפוך את הבעיה האישית מתחברת לאישו חברתי, נולדת הרצאת השראה חדשה.

 

סוף סיפור

אפשר להמשיך לחפור ולייסר את עצמכם, אפשר להמשיך להתלבט בלי להגיע להחלטה, אפשר גם להמשיך  ללמוד עוד ועוד דברים כמו שאתם אוהבים. בשורה תחתונה, רוב הסיכויים שכך תישארו במקום.

ואפשר… גם לקבל החלטה אמיצה, שהייתם יותר מידי זמן בתהליך והגיע הרגע להתחיל לייצר תוצאות.

מי שיבחר לצלול לסיפור שלו ימצא את עצמו במקום חדש, עם הרבה יותר סיפוק, כיף ומשמעות. ומבלי שתרגישו, גם התגמול הכספי יגיע בקלות יחסית.

לחיי הסיפור החדש שלכם!!!

שירית בן ישראל, יועצת אסטרטגית שיווקית, M.Sc. במנהל עסקים. מאסטרית בתחום ה"סטוריטלינג" והשיווק העצמי, ומומחית לפיתוח הרצאות ומצגות השראה. מרצה בכירה (מזה 35 שנים) לנושא התפתחות אישית ועסקית. יזמת, חוקרת, סופרת.

לליווי אישי בכתיבת הרצאת ההשראה שלכם, דברו איתי

Print Friendly, PDF & Email

למאמרים נוספים

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
השארת תגובה

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."

רוצים לדעת יותר?

אני מחכה לשמוע מכם!

גלילה לראש העמוד