המדריך השלם לבניית 12 סוגי הרצאות: כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול

אלו סוגי הרצאות יש בשוק? מה ההבדל ביניהן? איזו הרצאה מתאימה לכם? ואיך בכלל ניגשים לבנות כל הרצאה?. כל מה שרציתם לדעת על הרצאות ולא היה לכם את מי לשאול, תגלו עכשיו במדריך שלפניכם.

בשנים האחרונות הרצאות הפכו לכלי שיווקי מוביל

הן מבדלות את בעליהם (בעסקים), הן מפיצות רעיונות מעוררי השראה (הרצאות TED) הן מגלות סיפורים מורכבים (סיפורי חיים) הן מלמדות בלי לאיים (הרצאות העשרה) הן מייצרות אנרגיה ומניעות לפעולה (הרצאות מוטיבציה) והן מוכרות מוצרים ושירותים (הרצאות מכירה).

בדיוק בשביל זה כתבתי עבורכם את המדריך השלם לבניית הרצאות. המטרה שלי, לעשות לכם סדר בראש לגבי עולם ההרצאות, כדי שתדעו איזו הרצאה מתאימה לכם, למה, וגם כדי שתוכלו לבנות אותה בקלות ובחדוות יצירה.

אחרי שלושה עשורים של פיתוח הרצאות, ועמידה מול קהל שנע בין 30-500 אנשים לפחות חמש פעמים בשבוע, אני מרגישה שהידע וחוכמת ההרצאות שצברתי יוכלו לעזור גם לכם.

אז קדימה למשימה…

 

מה זה בכלל הרצאה?

הרצאה בכללי היא אמצעי למידה. מטרתה העיקרית של הרצאה היא לספק מידע וכלים להתפתחות (אישית, מקצועית, ניהולית ועסקית).

הרצאה טובה היא מסכת ארוגה היטב של מידע וכלים, מתובלת בדוגמאות, סיפורים והפעלות, שמתחברים לעולם התוכן של המאזינים, ויוצרים אצל כל אחד מהם תחושה שהיה שווה להגיע לשמוע. בשפה המקצועית אנחנו קוראים לזה – "תפיסת הערך", שמשמעה, איך הלקוח תופס בתודעתו את היחס בין איכות ההרצאה למחיר שעלתה לו, בזמן וכסף ועל מה שוויתר כשבחר לשמוע דווקא אותה. 

למי מתאימה הרצאה?

הרצאה מתאימה לכל מי שרוצה להעביר ידע (אינפורמציה + כלים ומיומנויות) למכור מוצר או שירות, לשכנע ולשנות עמדות, להניע אנשים לפעולה, ולעורר השראה. 

מה כוללת הרצאה?

הדבר הראשון שחשוב לדעת זה שלכל הרצאה רצוי שיהיה מבנה מסודר של פתיח, ליבה וסיום. החלוקה בין שלושת המרכיבים נעה בין 5% לפתיח, 90% לליבה ו- 5% לסיום.

  • איך פותחים הרצאה?
  • איך מסיימים הרצאה?
  • איך בונים את ליבת ההרצאה?

איך פותחים הרצאה?

על השאלה שתמיד חוזרת על עצמה – איך לפתוח הרצאה, תוכלו לקבל תשובה במאמר מקצועי באתר שנושאו: 8 סוגי פתיחים וסיומות לכל סוגי ההרצאות. את הפתיח והסיום תבחרו לפי 3 פרמטרים: הסגנון האישי שלכם, קהל היעד, והמטרה.

למאמר – איך מתחילים הרצאה? לוחצים כאן

 

תפקיד המרצה

ההרצאה חשובה, אבל גם למרצה שמור חלק מרכזי בהצלחת ההרצאה. מרצה טוב (ממוקד, חיוני, אנרגטי, פרקטי, מלא הומור אבל לא סרקסטי או עוקצני, ורגיש לקהל שמנווט את דרכו באסרטיביות) יכול להפוך הרצאה משעממת לחגיגה מתמשכת. ולהיפך, מרצה גרוע (איטי מידי, חסר אנרגיה, משועמם מעצמו, פלצן, תיאורטיקן, נוקשה שאינו מחובר לקהל) יכול להרוג את ההרצאה הטובה ביותר.

בימינו, הכלי השיווקי האפקטיבי ביותר העומד לרשות המרצה הוא הסטוריטלינג, כלומר היכולת לשלב סיפורים על בסיס אסטרטגיה, כדי ליצור בונדינג רגשי בין ההרצאה, המרצה והמצגת ללב הצופה. ברגע שנוצר חיבור רגשי באמצעות הסיפור, תוכלו בקלות לגלוש לנתונים, לכלים, ולכל המידע שתרצו להעביר שייכנס ישירות לתודעה. החיבור המדויק בין סיפורים שמרגשים את הלב, לבין מידע וכלים שמעניינים את התודעה, יוצרים את התמהיל המדויק שיאפשר להרצאה שלכם להצליח.   

 

 

הרצאת מבוא

אם למדתם באקדמיה תואר כלשהו, בטוח שמצאתם את עצמכם בלא מעט הרצאות מבוא. ואם לא, דמיינו… אולם גדול, 100-200 סטודנטים וגם יותר, בקורס הראשון בתואר מול מרצה אחד שעומד על במה גדולה.

ברוכים הבאים להרצאת המבוא!.

הרצאת מבוא (למנהל עסקים למשל) היא יריית הפתיחה לשלוש שנות לימוד שתבואנה בהמשך. מעין קדימון ללימודים העתידיים. לשיטתי, מבחן ההצלחה של המרצה בהרצאת מבוא הוא לא בהיקף החומר שיעביר אלא ברמת העניין, הסקרנות והחידוש שיצליח לייצר עבור הסטודנטים. לכן, באוניברסיטאות בהן מושקעת חשיבה אסטרטגית מקפידים לשבץ בהרצאות המבוא את טובי הנואמים. יתר המרצים יבוא בהמשך. 

 

הרצאת סיפור חיים/ סיפור אישי

אני קוראת לה "קורות חיים בתלת מימד". למה? כי רוב הרצאות סיפור החיים, במיוחד אם נכתבו על ידי בעליהן, בתשוקה, כאב ואהבה רבה, נראות כמו הרחבה של מה שמופיע בקורות החיים: סדרה ארוכה של אירועים שקרו לאדם בחייו.

כמובן שתמיד יש בעיה מרכזית – מחלה, אובדן, התמודדות, שינוי, פיטורים, ועוד, אבל, בניגוד להרצאת השראה, שתמהילה הוא 20% סיפור ו- 80% מידע, שיעורים, מסרים, כלים והשראה, כאן, כמעט 100% מהתוכן הוא הסיפור.

כתיבת סיפור החיים היא תהליך מופלא שמיצר ריפוי לנפש, אבל כדי להפוך את סיפור החיים להרצאה יש לבצע עבודה מדויקת, שתוציא מתוך הסיפורים את העיקר ותשלב אותם במסע הצמיחה של הגיבור/ה. הסיפורים שישולבו בו הם רק התפאורה, לא המהות!.

הרצאת סיפור חיים היא הזדמנות לברוא את עצמכם מחדש, כי הכול מתחיל והכול נגמר בסיפור. לא זה שקרה בעבר, אלא זה שאתם מספרים לעצמכם היום!.   

 

 

הרצאת TED

להרצאות TED אני קוראת- "הרצאה קטנה עם תוצאות גדולות". קטנה, בגלל מגבלת הזמן שנעה בין 3- 18 דקות, למרות שזמן הבניה שלה יכול להיות ארוך מאד. תוצאות גדולות, הואיל ובשיווק נכון חלק גדול מהרצאות ה- TED בעולם הפכו את בעליהן למרצים מבוקשים ביותר.

לפי כריס אנדרסון, נשיא ואוצר ראשי של TED, משימתכם העיקרית כמרצים היא לבנות רעיון בתוך מוחותיהם של מאזיניכם.

בעידן שלנו, המאופיין בגירויים מטורפים, מידע בכמויות הזויות, ורף קליטה מזערי, רעיון אחד, זה מה שהמאזינים מסוגלים לקלוט!!!. כן, רעיון אחד בלבד! לא עשרה, לא חמישה וגם לא שניים…

אם אתם מבינים את המסר ומקבלים אותו באהבה, אנדרסון מציע לכם 4 קווים מנחים לביצוע משימה זאת:

  1. הגבילו את הרצאתם לרעיון מרכזי אחד ויחיד.
  2. תנו לקהל שלכם סיבה לאכפתיות.
  3. בנו את הרעיון נדבך אחר נדבך, על יסוד תפישות שהקהל שלכם כבר מבין.
  4. והעצה האחרונה: עשו את הרעיון שלכם לראוי לשיתוף.

 איך בונים הרצאת טד מנצחת בשיטה של כריס אנדרסון, תקראו כאן

 

 

הרצאה מקצועית

הרצאה מקצועית היא מפתח לשינוי תפיסות והתנהלות, כלי מעולה להעצמה ופיתוח ידע מקצועי של עובדים ומנהלים בארגונים. עבור יועצים ואנשי מקצוע בתחומים שונים הרצאה מקצועית היא כלי שיווקי ומבדל.

ב"ארגונים לומדים" קיימת תרבות של הנחלת ידע. וכך, בליווי תהליכי מנטורינג והדרכה עוזרים לכלל העובדים להעלות על הכתב את המידע שברשותם כדי שניתן יהיה לשכפל אותו בקלות לכלל עובדי הארגון.

משימה קלה? ממש לא!

כי חלק גדול מהעובדים חשים שהידע שלהם הוא בסיס הכוח, וגם חוששים שברגע שישחררו אותו מחזקתם, יאבדו את כוחם ואת מעמדם.

לכן, כיום, יש ביקוש גדול להרצאות מקצועיות של מומחים חיצוניים שמשימת השיתוף בידע היא עיקר כוחם ומקור פרנסתם. בין ההרצאות המבוקשות תמצאו – ניהול זמן אפקטיבי בעולם כאוטי, סטוריטלינג אסטרטגי, תקשורת בין תרבותית, ניהול קהילות, פרזנטציה מנצחת, שיווק, אסטרטגיה, ניהול ידע, ועוד.

רוצים לפתח הרצאה מקצועית?

  • הכינו רשימה של 10 נושאים בהם אתם שולטים, ורצוי שגם אוהבים לדבר עליהם. התשוקה שלכם לנושא תשפיע על ההתלהבות, והשליטה שלכם בנושא תיצור את אמון הקהל במהלך ההרצאה.
  • תנו להרצאה שם זמני.
  • הגדירו את מטרת ההרצאה: למשל, לעזור למנהלים בהייטק להתמודד בצורה יעילה עם ריבוי משימות, או: לשדרג את יכולת הניהול של מנהלי הפרויקטים בחברה.
  • רשמו 3-5 מקרי בוחן וסיפורים רלוונטיים לנושא ההרצאה.
  • אתרו בגוגל מחקרים וסטטיסטיקות על התופעה והשלכותיה.
  • ארגנו לכם "ארגז כלים" משלכם לנושא ההרצאה.
  • אם פיתחתם שיטה או מודל ייחודי, תנו להם מקום כבוד בהרצאה.
  • עכשיו, היכנסו לכאן ובחרו את הסוג הפתיח להרצאה.
  • תתחילו לארגן את כל החומרים: פתיח, ליבה (4-5 מסרים תוך תימוכין במידע, סטטיסטיקות, סיפורים, שיטה, וכלים) וסיום.
  • עכשיו חזרו לשם ההרצאה: זהו את מסר העל שלכם, ותנו להרצאה שם קריאטיבי ומושך שמתאים לקהל היעד שלה.

 

 

הרצאת העשרה

"ללמוד וליהנות בלי כל מחויבות", זה מה שמסתתר מאחורי הכותרת של הרצאת העשרה.

אבל, אל תטעו!. כשארגון מזמין מכם הרצאת העשרה, גם אם הוא מבקש שתהיה חווייתית וסוחפת, עדיין יצפה שתיצור ערך לעובדים ולארגון.

 

איך בונים הרצאת העשרה שתהיה גם מהנה וגם מועילה?

כמו בהרצאה מקצועית, לידע יש חשיבות, אבל לחוויה יש משקל משמעותי משלה. ואת החוויה תייצרו באמצעות סיפורי מקרה, מינון מבוקר של סיפורים אישיים, סרטוני וידיאו, הפעלות וקטעי מוסיקה.

למרות שמדובר בהרצאה, להפעלת הקהל יש חשיבות עצומה. עברו הימים בהם אנשים מוכנים או מסוגלים לשבת על כיסא בשקט שעה וחצי. לכן, אני ממליצה לכל מרצה לשלב בהרצאת העשרה אחת או יותר מאפשרויות ההפעלה:

  • הפעלה פיזית – לקום, ללכת, לקפוץ, לשחק עם אביזר כלשהו
  • הפעלת כתיבה – יש לפתח ולהכין מראש דפי משימה ייעודיים
  • הפעלת משחק – משימה בצמד או בקבוצה

 

הרצאת מוטיבציה

פה מדובר בהרצאה שלא רבים מיומנים ביצירתה, ובטח שלא בהעברה. כאן, לא מספיק המידע, וגם לא המיומנויות, אלא נדרשת אישיות אנרגטית במיוחד, מתלהבת, עוצמתית שאיננה מרוכזת בעצמה אלא מסוגלת לעורר תחושה של מסוגלות באחרים, כדי להניע אותם לצאת מאזורי הנוחות, להעז ולצעוד קדימה.

רוצים לפתח הרצאת מוטיבציה?

  • את מי אתם רוצים להניע?
  • למה אתם רוצים להניע?
  • אילו תכונות שלכם תעזורנה לכם ליצור הנעה באולם?
  • זהו מודל חיקוי שהאנרגיה שלו מדברת עליכם ולמדו אותו.
  • הציצו בכלים לפיתוח הרצאה מקצועית לבניית ההרצאה.
  • התאמנו בקול מול המראה וצלמו את עצמכם בווידיאו. צפו בתוצאה כדי להבין האם האנרגיה, שפת הגוף, הקול, והחיבור ביניהם אכן מעוררים מוטיבציה. אם לא, שפרו, ואם כן – צאו לדרך!

 

הרצאת מכירה

בימינו, כל הרצאה חייבת לשלב גם אלמנטים מכירתיים. 

  • אם העברתם הרצאת העשרה, לא תרצו שיהיה לה המשך?
  • ואם יצרתם הרצאה מקצועית, לא תרצו שיזמינו מכם סדנת המשך?
  • ואם יצרתם הרצאת השראה, לא תרצו להפוך אותה לתוכנית ליווי?

ההבדל היחידי בין הרצאה שמטרתה מכירה לבין שאר ההרצאות, שבסופו של דבר תרצו שתעזורנה לכם למכור יותר, הוא במינון הדבר הזה שאנחנו קוראים לו "שיווק עצמי".

בנוסף, מפני שכיום אנשים רגישים יותר לכל מי שמנסה למכור להם משהו שלא רצו, כדאי לכם להתאמן על הסוואה מדויקת של אקט המכירה בתוך הרצאות שאינן מכירתיות בהגדרה.

הרצאת מכירה מתמקדת במוצר או שירות ספציפיים, שמוצגים לקהל יעד שהמוצר יעזור לו לפתור את הבעיה. כלומר, יש לבצע פעולת מודיעין עסקי קטנה לפני בניית הרצאת מכירה:

  • לדייק את המוצר/ שירות
  • לזהות את קהלי היעד
  • לזהות 3 פרסונות (פרופיל לקוח שלם) של המוצר שלכם
  • לזהות את השינוי בעולם בתחום ההרצאה
  • לזהות את הקושי/ בעיה/ צורך של קהל היעד
  • להבין איך המוצר שלכם פותר את הבעיות של הלקוחות
  • לזהות את התועלות של המוצר שלכם
  • להבין איך ישתנו חיים הלקוחות לאחר שימוש במוצר שלכם
  • לאתר 5 סיפורי הצלחה ומשובים מדויקים
  • ואחרי שהכנתם את כל החומר, יש לארגן אותו במבנה נכון של הרצאה.

הרצאת מכירה טובה תעזור לכם להצמיח לקוחות חדשים בטווחי זמן שונים, רק חשוב שתזכרו: לאורך כל הרצאת המכירה, המטרה מניעה, אבל ה"איך" הוא זה שקובע!.

 

הרצאת וידיאו 

אם עד לא מזמן היינו חייבים להגיע פיזית לכיתות לימוד כדי ליהנות מהרצאות, הרי שהיום אנחנו יכולים לצפות באינספור הרצאות מבלי לעזוב את הכורסה בבית. תחום הלמידה מרחוק תופס תאוצה. הרעיון של הקשבה להרצאה/ וובינר ברגע שנוח לך קוסם לרבים, במיוחד לעסוקים שביננו.

גם ארגונים, במיוחד בהייטק, הפנימו את תועלות הלמידה מרחוק. אתם, כבעלי מקצוע תרצו לקחת חלק ביצירת קורסים והרצאות שיצולמו בווידיאו ויוכלו להיות משוכפלים ללא הגבלה, מבלי שתהיו נוכחים באולם כלשהו.

מנגד, קיימות בשוק גם הרצאות וידיאו המצולמות "בזמן אמת", כלומר, המרצה נמצא בביתו ומעביר מול מצלמת וידיאו, הרצאה או סדנא, ובמקום אחר באותו זמן, יושבת קבוצת לומדים וצופה בהרצאה.

אם למדתם תואר באוניברסיטה זרה בישראל, בטוח חוויתם הרצאת וידיאו שהועברה על ידי מרצה מאוניברסיטת האם. זוכרים את המרצה? האם הוא היה בהכרח טוב?. כנראה שלא!. כי, מצד אחד, זה מרגיש קל יותר לשבת בבית ולצלם את עצמכם מרצים. מצד שני, בווידיאו, כמו בשידור רדיו, כל דקה שווה חמש. כלומר, ההרצאה חייבת להיות מאד מדויקת, זורמת, מובנית, עם שפע תרגילים והדגמות, המרצה חייב לשדר לצופים תחושה שהוא "כאן ועכשיו" בשבילם.

ממד הקשר האישי החשוב שמתקיים באולם/ בכיתת הלימוד במפגש הפיזי בין המרצה לקהל, קצת הולך לאיבוד בהרצאות וידיאו. לכן, בכדי להעביר הרצאת וידיאו מוצלחת נדרשות מיומנויות יצירת תקשורת בלתי אמצעית ללא נוכחות הקהל. בשורה תחתונה, לא כל מי שמרצה טוב על האדמה יהיה בהכרח מרצה טוב בווידיאו. בכל מקרה, אל תתייאשו, מדובר בטכניקות שניתן ללמוד ובמיומנות שאפשר לפתח.

מבנה הרצאת וידיאו תלוי בסוג ההרצאה: הרצאת לימוד, הרצאת מכירה, הרצאת השראה, הרצאת העשרה. בשלב ראשון, תזהו את סוג ההרצאה שאתם מעוניינים לכתוב, ובשלב שני, תבנו אותה לפי ההנחיות המופיעות כאן. 

 

הרצאה בוובינר

אני רוצה להתייחס למוצר שרבים מכם שואפים לפתח, כוונתי לוובינר. ובכן, לפני שניגשים לכתיבת תכני הוובינר, כמו בכל תהליך של פיתוח מוצר או שירות, חייבים להתייחס לנושא האסטרטגי. בשלב המיקוד האסטרטגי ניתן מענה מדוייק לשאלות הבאות:

  • מה המוצר/ שירות שתרצו לפתח?
  • מהם יתרונותיו? (מול המתחרים)
  • מי קהל היעד של המוצר?
  • מיהן 3 הפרסונות של המוצר? (פרופיל לקוחות)
  • היכן מחפש כל לקוח פתרונות כיום? (ברשת ומחוצה לה)
  • מהם הקשיים/ כאבים/ בעיות של הלקוח?
  • מה הלקוח מעוניין לשנות/ לשפר בחייו?
  • איך המוצר שלכם עוזר ללקוח לשנות/ לשפר את חייו?
  • עכשיו, תוכלו לרשום את שורת הנושא וכותרת זמנית לוובינר
  • לוובינר נוסיף הצגה עצמית ('מי אתם' בסגנון אטרקטיבי שימגנט את הצופים אליכם) סיפורי מקרה (כי הם ההוכחות הכי חזקות למומחיות שלכם) ומשובים (רצוי עם שם מלא ותמונות ליצירת אמון ראשוני) 
  • עכשיו, צריך לארוז את כל התכנים במבנה הנכון, לדייק את הרצף ביניהם, לכתוב, להתאמן, לשפר ולהפוך למצגת למידה – שיווקית – מקצועית.

 

הרצאת כישלון

כן, כן! מי היה מאמין?. פעם, עד לא מזמן, היינו משקיעים טונות של אנרגיה בהסתרת כל כישלון, והיום, אנחנו עומדים על במות בכל העולם ומשתפים בכישלונות שלנו בלי להסתיר דבר. איך זה קרה? ובכן, סוף סוף אנשים הבינו שבלי להיכשל אי אפשר להצליח, וגם, שכל כישלון הוא בעצם הזדמנות ללמוד משהו חדש על עצמנו כדי להשתפר בהמשך דרכנו.

בשנת 2012 במקסיקו, עלה רעיון מהפכני במוחם של חמישה חברים: "בוא ניפגש ונדבר בגילוי לב על הכישלונות שלנו". וכך, מה שהיה עד אותו זמן בבחינת טאבו הפך למוצר חדשני ונחשק. מסתבר, שרבים מוכנים לשתף בכישלונות, מרגע שהבינו שאין מה להתבייש בהם. מאז שנת 2012 ארגון Fuck Up Nights הפך לגלובאלי, וכיום פועלים סניפים שלו ביותר מ- 250 ערים בעולם, כולל בתל אביב שלנו, כשהמשפט המנחה הוא – "עדיף כישלון מפואר מחלום במגירה".

  • יש לכם כישלון מפואר שהוביל אתכם אחרי ייסורים לא קטנים לפריצת דרך?
  • סיפור הכישלון שלכם יכול לעזור לאנשים אחרים להבין טוב יותר את הכישלונות שלהם?
  • למה אתם מחכים???

רוצים לכתוב הרצאת כישלון קצרה בת 7 דקות? (זאת המסגרת המחייבת) הנה תבנית פשוטה ויעיל להרצאה שלכם:

  • סיפור הכישלון
  • מה חשבתם/ הרגשתם אז?
  • מה הבנתם בהמשך? (השיעור)
  • מה קרה לכם מאז? (הפריצה, אם הייתה)

טרנד הרצאות הכשילון הצליח לשנות לנו ולו במעט את צורת החשיבה על ההתנסויות בחיים. מהיום תדעו – כישלונות הם גם הזדמנויות, ומשבר יכול להיות מקפצה. ועכשיו, ספרו איך זה עבד בחיים שלכם.

 

הרצאת השראה

מדובר בדיסציפלינה חדש, מהעשור האחרון שתפסה תאוצה מטורפת מארבע סיבות: מורכבות החיים, היכולת לשתף במידע ברשתות החברתיות, הצורך של אנשים בכלים והשראה שלא מקבל מענה ממוסדות המדינה, ועליית TED.  

תכנית העבודה שלי לבניית הרצאה, מתחילה בשאלת שאלות, והנה חלק מהן:

  1. מה נושא ההרצאה: תבחרו שם זמני, זו לא תחרות קריאטיב
  2. מי קהל היעד (אפיון מדויק ולא הכללה כמו "כולם"
  3. מה מטרת ההרצאה?
  4. מהו סיפור המסע שעברתי ומהם הסיפורים שאבחר להכניס להרצאה שישרתו אותי בהשגת מטרתה.
  5. מסר ראשי: THE ONE POINT שאני רוצה שיזכרו מההרצאה- "הרעיון שיידבק) המחשבה הכי מעוררת השראה שלי, שהיא תוצר של חיבור גאוני (לדעתי) ויצירתי ומדויק בין סיפורי חייך (מלקולם גלדוול בספרו "המצוינים", קרא לזה – "לחבר את הנקודות").
  6. מודל/ שיטה: הבידול של כל מרצה הוא באמצעות הפיכת הידע לשיטה ומודל פעולה, כאלו שניתן לשכפל בכל פעם מחדש
  7. 3 סיפורי הצלחה: סיפורי לקוחות שמבוססים על מודל – 'אז, ואז, ומאז'
  8. חיבור למסר גלובאלי: נתונים, סטטיסטיקות מהעולם שמתחברים לנושא ההרצאה שלך, שכן אם זה רק הסיפור שלך זה לא יעניין אף אחד, וגם, מספרים ונתונים המעידים על תופעה רחבה מזו שלך עושים בשבילך את העבודה.
  9. שאלות רטוריות: לרוב בצרור של שלוש שאלות שלא אתה ולא הקהל עונים, אלא, שמטרתם לעורר את המאזינים לחשוב ולאפשר להם מרחב לצלול לסיפור שלהם באמצעות התחברות לסיפור שלך.
  10. הפעלות ותרגילים: כי הימים של הרצאות "יבשות" עברו מהעולם. גם באקדמיה מרצים חייבים היום לרגש, לעניין וליצור אינטראקציה עם הסטודנטים. מדובר בהפעלות בשלושה ממדים: תרגילים שקשורים לפעילות פיזית כמו קפיצה, מגע, מבט וכ"ב. הפעלות שקשורות לכתיבה, והפעלות שקשורות לחשיבה ותחושה.
  11. מוצר למכירה: בסופו של יום, ההרצאה שלך היא כלי ולא מטרה בפני עצמה. אז כן, אתה ללא ספק תעורר השראה אם בנית הרצאה נכונה, אבל מה הלאה?. לכן, בחלקה האחרון של ההרצאה, לא ממש בסוף, נכון לשלב קטע מכירה (לזה אקדיש כתבה נפרדת בקרוב).
  12. כשתסיימו את כתיבת חלקים 1-10 אני ניגשת להתחלה ולסיום: לפתוח בעוצמה ולהשאיר את הקהל עם טעם של עוד, זו המטרה. וגם כאן, יש 8 סוגי פתיחים וסיומות, ולכל הרצאה ולכל מרצה נתאים את התוכן הנכון להם.

לכלים נוספים לבניית הרצאות השראה, לוחצים כאן

 

מופע השראה

בתעשיית ההרצאות שמשתנה ומתפתחת ללא הרף, יש מקום רק למי שמצליח לעמוד בקצב, לחדש ולרגש. צרכני שוק ההרצאות נחשפים מידי יום לעשרות ומאות הרצאות, ורק הרצאה שמציעה אלטרנטיבה מעניינת, מצליחה למגנט קהל לאורך זמן.

היום, אנחנו כבר לא מתרגשים מסתם הרצאה, גם אם היא טובה. טובה מאד. אנחנו כן מתרגשים מהאקס פקטור, הדבר הייחודי, האחר, זה שמפתיע, שעושה לנו טוויסט בראש וקוועטצ' בלב, זה שמשנה לנו את כל מה שחשבנו על הרצות עד אותו רגע.

ובדיוק בגלל זה, כדי להפוך את הסיפור שלכם למוצר שאנשים ירצו לשמוע ולהמליץ, אתם צריכים להפוך את סיפור החיים למופע השראה. כי רק מופע חויה שמשלב את הסיפור והידע שלכם עם יתר הכישרונות שלכם, ונבנה בעבודה שיטתית על פי נוסחה מדויקת, כמו זו של BTS ו – SUPER  JUNIOR בקוריאה, יעזור לכם להפוך למוצר לוהט בשוק המרצים מעוררי ההשראה.

 

לפני שבועיים חזרתי מביקור בן 3 שבועות בסיאול, שהשלים מחקר בן שנתיים שקיימתי בנושא מוסיקת ה- KPOP והשפעותיה על תחום ההרצאות. למאמר המורחב על הטרנד החדש ברוח ה- KPOP, שסוחף את עולם ההרצאות, לוחצים כאן

 

זהו, מקווה שעשיתי לכם קצת סדר בעולם המופלא של הרצאות. אם אתם זקוקים ליד מקצועית מכוונת וליווי צמוד, מגיבוש התכנים ועד ההופעה על הבמה, מוזמנים ליצור איתי קשר

 

מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

"המהפך שאני עושה לאנשים קשור בראש ובראשונה לשינוי הסיפורים שהם מספרים."

צרו קשר לפרטים:

גלילה לראש העמוד