מהם 7 הסימנים המקדימים שינבאו אם הסיפור שלכם יהפוך לסיפור הצלחה?

לרבים אולי נדמה שניסיון מקצועי קודם בתחום וקשרים עם האנשים הנכונים הם שני המדדים להצלחה של הרצאת השראה. אך בפועל מדובר במרכיבים אחרים שהיו שם כל הזמן, ואשר עוצמתם היא זו שתקבע את מידת ההצלחה. הנה 7 מהם…

 

1. עוצמת התשוקה

  SIMON SINEK בנה את הקריירה שלו על מילה אחת – WHY (למה). לפי סינק, ברגע שמגלים את ה- WHY, כלומר, את מה שמניע אותנו, את התשוקה הגדולה שלנו, את הערך המוסף שאנחנו יוצרים לאנשים, הם (האנשים שאנחנו רוצים שיהפכו ללקוחות) יגלו אותנו וילכו אחרינו.

אז מה מניע אותך?… מה ה- WHY שלך? למה שאנשים יקשיבו לך?.

הכי קל לגלות את התשוקה המניעה דרך הסתכלות על הפעולות שמלהיבות אותך, ואז לחבר אותן לקהלי היעד, למשל:

  • להעצים מנהלים
  • לחזק מחלימים
  • לפתח מנהיגות נשים
  • לפתור דחיינות לבעלי עסקים
  • לנהל שיווק עסקי במינימום מאמץ
  • ליעל חדירת מוצרים לשווקים
  • לצמצם עזיבת עובדים בהיי טק
  • להגדיל רווחיות באמצעות מוצרים דיגיטליים
  • לעורר מודעות לבעיית הדיכאון בריון ולאחר הלידה
  • לעצב סביבת עבודה שמגדילה אפקטיביות
  • לשדרג את אמנות השיווק העצמי של מנהלים
  • להזניק מנחים חדשים לשוק ההדרכה
  • לבדל עסקים קטנים באמצעות הרצאות השראה
  • להמציא את עצמך מחדש לאחר פרישה
  • לעזור למפוטרי היי טק למצוא כיוון חדש, ועוד…

 

בוא נסתכל על העסק שלך ונגלה – מהן 3 הפעולות שהכי מרגשות אותך:

_________________     _________________    _______________

עכשיו, נרשום את שלושת קהלי היעד הרלוונטיים לעסק שלך:

_________________     _________________    _______________

ועכשיו, בוא נחבר בין הפעולות לקהלי היעד. בחיבור בין השנים נמצאת התשוקה המניעה שלך.

_________________

לסיכום: תשוקה מייצרת התלהבות, וככל שתתלהב יותר מהסיפור שלך, מהדרך שעברת ומהעזרה שתוכל לתת לאנשים אחרים באמצעותו, כך יגדלו סיכוייו להפוך לסיפור הצלחה.

 

2. עוצמת הבהירות

בעיקרון, עדיף רעיון אחד שנדבק… מאשר עשרה שנשכחים, אבל רוב האנשים מספרים לעצמם  ש "יש לי כל כך הרבה מה

להגיד, וכל כך הרבה ידע… במה לבחור? איך להכניס הכל להרצאה?".  

אז זהו שלא צריך להכניס הכל לסל אחד.

זה לא נכון בהשקעות פיננסיות ובטח שלא בסיפורי חיים והרצאות השראה.

בספרם המעולה – "ככה זה נדבק: מדוע יש רעיונות ששורדים ואחרים שנעלמים" מגלים צ'יפ הית' ודן צ'פמן  מה הסוד של

רעיונות שנדבקים לתודעה. בספר הם מציגים 6 עקרונות, כאשר הראשון שביניהם הוא – עיקרון הפשטות (simplicity). לדבריהם,

אם תכניסו לדיון/ הרצאה עשר נקודות, גם אם כל אחת מהן טובה לכשעצמה, אנשים לא יזכרו אף אחת. וגם, שכדי להגיע ללב ליבו

של רעיון, עלינו להיות אומני הצמצום.

אני רואה את כל חובבי ההצפות מתכווצים בפינה, מכווצים גבות, ושואלים אותי: "אבל איך?…קשה לי לוותר על… הכול חשוב…".

הטיעון הלוגי הוא ש "הרבה זה כלום". ואם ניסיתם, פעם אחר פעם בשיטת ההצפה, אולי כדאי לנסות פעם אחת בשיטת ההפצה.

הצפה, משמעה, הרבה רעיונות, בעוד שהפצה משמעה רעיון אחד שחוזר על עצמו, פעם אחר פעם, עד שהוא מוטמע בתודעת המאזינים.

תגידו, זה לא מה שאתם רוצים???

 

הרעיון שתרצו להדביק בתודעת הלקוחות שלכם נקרא TOP, ומשמעו – THE ONE POINT.

אז מה המסר הכי חשוב שאתה רוצה להעביר בהרצאה שלך? תכל'ס, זו השורה התחתונה שהופכת להיות השורה העליונה והכי חשובה.

למשל, אם ה- TOP שלך הוא: "לסלוח כדי לצמוח", אז כל סיפור וכל דוגמה וכל ציטוט שתשמיע בהרצאה, יהיו חייבים להתחבר ולהוכיח טענה זו. וסיפור שיסתור את הטענה, ייזרק לפח, אפילו אם הוא מאד יקר לליבך, מהטעם הפשוט, שמה שלא תורם – רק מקלקל, ולכן אין טעם להכניס אותו להרצאה.

כתוב כאן במשפט קצרצר את רעיון העל שלך:

(עדיין לא גיבשת אותו? זה הרגע להתחיל לשחק במילים. אין צורך להשקיע בקריאטיב בשלב זה, מה שחשוב זה הרעיון המזוקק בלבד!)

_____________________________

 

לסיכום: ככל שהמסר שלך יהיה פשוט וברור כך ידבק מהר וחזק יותר בתודעה של אנשים, ומשם הדרך להצלחה די קצרה.

 

3. עוצמת הבשורה

מה החידוש שלך? מה הבשורה שהבאת לקהל המאזינים?. אני מרגישה שכרגע, הכי נכון לשחרר מסר הרגעה, כי לעיתים קרובות נדמה לנו שאי אפשר לחדש, ושכבר הכל הומצא.

תארו לעצמכם איך היו חיינו אילו כל המרצים המופלאים באתר TED היו בטוחים שאין להם מה לחדש ולא היו מגיעים להרצות…

חשוב להבין, שלא חייבים להמציא את הגלגל מחדש! אפשר פשוט לעטוף את המסר באריזה חדשה ורעננה יותר, ואז ההרגשה היא כשל דבר חדש.

איך מתחילים לגלות את הבשורה?

אני מאמינה ששמך הוא הנכס הכי גדול שלך. ובאותיות המילה ש.מ.ך מסתתרים 3 נכסים משמעותיים, מהם נבנית המומחיות שלך: שיטה, מודל, כלים. מידע נוסף על פיתוח שיטה לבידול מרצים תמצאו כאן

הורים רבים יודעים להרדים תינוקות, אבל רק אחת פיתחה שיטה וקוראים לה "הלוחשת לתינוקות".

יש עשרות מאמני כושר, יועצים, מטפלים, ופרילנסרים בתחומים שונים, אז מה מבדיל אחד מהאחרים?.

התשובה הנכונה היא" "השיטה". למשל שיטת – SHARE TO INSPIRE  שפיתחתי להפיכת סיפורי חיים וידע להרצאות השראה, ולה יש מודל –  WAKE IT! SHAKW IT! SHARE IT וארגז כלים עשיר לבניית הרצאות. יש עשרות אנשי מקצוע שמפתחים הרצאות, אבל אלו שהכי מצליחים יש להם שיטה!

עכשיו, בוא נדבר על השיטה שלך:

(עדיין לא גיבשת אותה? הגיע הרגע להתחיל לחשוב עליה)

שם השיטה : ___________________

מודל השיטה: __________________

כלי השיטה: ___________________

למי היא מיועדת:________________

מה היא עושה: _________________

מה ירוויח מי שישתמש בשיטה: ___________________

לסיכום: אם תהיה more of the same יחשבו שאתה משעמם. תמצא את הבשורה הייחודית שלך בסיפור, במסרים ובשיטה. כשתחדש – תרגש.

 

4. עוצמת המקוריות

ברור לך שהקהל מרגיש מתי אתה אמיתי ומתי אתה מזייף?. לרבים מאיתנו יש נטייה לחקות מודל כלשהו שמבחוץ נראה "מנצח". וזו טעות!

גם אם הסיפור שלך פחות הרואי, וגם אם לא נפלת למעמקים, וגם לא שברת שיאים מטורפים, יש לך סיפור אישי אותנטי, מיוחד ומרגש בפנים. גלה אותו. כתוב אותו. בחן אותו. כתוב על הדרך שעברת. ספר על כל המכשולים מולם התמודדת. הצג את האנשים שעזרו לך בדרך.

לכל סיפור יש קהל שמחכה לרגע שייצא לאוויר העולם. וככל שתדייק בהמחשת הדרך והפיכתה למסלול שהמאזין לך יוכל להעתיק לחייו שלו, כך תגדיל את סיכויי הסיפור שלך להפוך לסיפור הצלחה.

לסיכום: אל תנסה לחקות אחרים, היה המקור שאחריו נוהרים כולם. לא סתם עברת דרך, לא סתם התגברת על כל המכשולים, הסיפור שלך ייחודי ויש לו ולך תפקיד!.

 

5. עוצמת התועלת

מהי הבעיה עימה מתמודדת כל פרסונה ומהם הפתרונות שלכם ?

פרופסור פיליפ קוטלר, אבי השיווק המודרני, אמר ש – "שיווק הוא מדע זיהוי הצרכים ואמנות הפיכתם לפתרונות". הצרכים – הם הבעיות של הלקוחות, והפתרונות – הם השירותים שתציעו ללקוחות כדי לפתור את הבעיות.

לכן, בשלב ראשון, לפני שמספרים לאנשים בהרצאה כמה אתם והעסק מדהימים, חייבים לזהות את הבעיות של הלקוחות הפוטנציאליים. השיווק שלך יהיה הצגת הפיתרון המתאים לבעיה. ואז, בינגו.. המסר יובן בדיוק כמו שרצית. ושיווק, אגב, לא ירגיש לכם קשה ומלחיץ כל כך, כי תגלו שהוא בעצם שיתוף יעיל בפתרונות לבעיות של הלקוחות.

לדוגמה: אם הלקוח שלכם סובל מעודף משקל, מה הבעיה שלו?. רמז: זה לא דימוי גוף ירוד. אז מה כן?, אולי "אני מתבייש להתפשט מול בנות", "או "לא נעים לי ללכת לים…" או "פעם אחר פעם דוחים אותי בראיונות עבודה בגלל המראה שלי".

ככל שתדייקו בהגדרת הפרסונות כך תוכלו לבנות הרצאה שתענה על הבעות שלהם. וכשאנשים שומעים סיפור חיים שמחסיר להם פעימה בלב, ומעורר אמפתיה הם מרגישים שהיית שם, שאתה מבין אותם ושתוכל לעזור להם להתמודד עם הבעיות שלהם.

לסיכום: אם הצלחת בסיפור שלך להציג בעיה שמשותפת לרבים, לשקף את ההשלכות שלה, לשדר את התועלות שלך, להמחיש את התוצאות באמצעות סיפורי מקרה והוכחות, תוכל להציע הצעת מכירה שאנשים ייענו לה בחיוב.

 

6. עוצמת ההעזה

האם הורדת את כל ההגנות? שחררת את המעצורים? מוכן לדבר בכנות ובפתיחות על מה שעברת? אם לא, זה הרגע לשלוח להקפאה ארוכה את "מר לא נעים" ואת "גברת אני מתביישת". שניהם, אויביה הקדמונים של ההעזה. נכון שהסיפור הכואב כבר מאחוריך? ונכון שצברת ידע וניסיון ואתה מומחה לנושא שלך? אז למה להתבייש??.

אנשים בימינו מעריכים כנות יותר מאי פעם. פשוט, כי היא מוצר הולך ונעלם. סיפורים כנים בפייסבוק זוכים למרב האהדה ותשומת הלב. גם על במות ההרצאות של אלו שלא מרצים סיפורי חיים אותנטיים מתובלים בהומור הם המצרך הכי מבוקש, למשל, הטעויות והכישלונות שלי….

לסיכום: העזה קשורה לפתיחות וכנות ומוכנות לדבר בגילוי לב על מה שעברת לא ממקום קרבני, אלא מהמקום החדש, של מי שהתמודד וצלח ועכשיו יכול לעזור לאחרים לצלוח את אותו נהר. האם אתה שם??.

 

7. עוצמת ההתמדה

לאו דווקא הסיפור הכי טוב, ולאו דווקא ההרצאה הכי טובה, וגם לא המרצה הכי טוב מגיעים לקו הגמר!.

לנחישות והתמדה יש משקל חשוב במסע להצלחה. כמו בסיפור המוכר על הצב והארנב, מי שקיפץ בראש, התעייף מהר ועצר לנוח לאו דווקא הגיע ראשון לקו הגמר. מאידך, הצב, שהלך צעד אח צעד, לאט אך בנחישות והתמדה הגיע ראשון לקו הסיום.

מרגע שסיימתם לבנות את ההרצאה שלכם, עליכם להתמקד בבניית תכנית השיווק שלה. כי מהיום, ההרצאה היא כלי הבידול שלכם.

תכנית שיווק לקידום העסק באמצעות הרצאה ההשראה איננה דבר מסובך, אבל מצריכה דיוק וסנכרון בין מספר ערוצי שיווק: בטוח תרצו לפתוח דף עסקי להרצאה, ולהפיץ את הפוסטים שתכתבו עליה מידי יום בקהילות ברשת, ואולי בהמשך גם לפתוח קהילה משלכם, וגם קבוצה בווטצאפ בה תשגרו מסר יומי קצר ומועיל מתוך ההרצאה. ובהמשך גם תעלו סרטונים ביוטיוב, ותמונות מההרצאה באינסטגראם. בקיצור, זו עבודה מדויקת, המבוססת על תכנית אסטרטגית ופעילות עקבית ורציפה. וכמו שאמר אחד הקולגות שלי ברשת לכל הפרפקציוניסטים: "שחררו את המידע גם אם איננו מושלם, 50% עדיפים על כלום!!!".

 

לסיכום: מכירים את המשפט – "לקח לו 30 שנים להצליח בין לילה?", ובכן, לא! אני לא מצפה שתחכו 30 שנים, ולכן, כדי שתזרזו את הצלחת הסיפור שלכם, כדאי שתיישמו את שבעת מרכיבי העוצמה בכתיבת ההרצאה ובשיווקה לעולם:

  • תשוקה
  • בהירות
  • בשורה
  • מקוריות
  • תועלת
  • העזה
  • התמדה

מעוניינים להפוך את סיפור החיים והידע להרצאת השראה? עשו צעד קדימה! דברו איתי 

מוזמנים לשתף:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
גלילה לראש העמוד