השיווק החדש: המרכיב הסודי בהרצאה שלכם שיעזור לכם לבלוט יותר מהמתחרים

 

עולם העסקים השתנה בצורה דרמטית בשנים האחרונות

להיות מקצוען בתחומך זה כבר מזמן לא מספיק. אלפי יועצים, מאמנים ומטפלים פועלים בשוק. כולם למדו באותם מוסדות ומדברים באותם מושגים, כולם מציעים את אותם פתרונות וכולם מתחרים על אותם לקוחות.

לכן, האתגר המרכזי של בעלי עסקים קטנים בימינו – להיראות ולהישמע שונים, אחרים ומיוחדים מכל שאר המומחים, הופך קשה מרגע לרגע.

בכל תקופה יש כוכב תורן בשמי השיווק. עד לא מזמן מיתוג נחשב לכלי הכי אפקטיבי לשיווק, אולם, מדובר בריצת מרתון ארוכה, כשמה שאנשים מחפשים היום זה ספרינט קצר של 50 מטר לכל היותר. וכך, התפנה מקום לדבר החם הבא.

כיום, יותר ויותר פרילנסרים ועצמאים בעלי מקצועות חופשיים מבינים, שהבידול הנכון עובר דרך הרצאה, ולא סתם הרצאה, אלא הרצאת השראה שמחברת בין שלושה מרכיבים מרכזיים:

  • ידע (knowledge= information+ skills)
  • סיפורים (success stories + inspirational stories + life story)
  • ותוצר סודי ייחודי שנגזר משניהם, שאגלה לכם בהמשך המאמר.

 

לקוחות רוצים ליהנות, לא להתענות

עד לפני חמש שנים התמקדתי בייעוץ אסטרטגי בארגונים ועסקים. מבחינתי, כל פגישה עם מנכ"ל חברה הייתה חגיגה. מהצד, זה נראה כמו show, כשבפועל, יצרתי דיאלוג מרגש ומתלהב משולב בסיפורים, שתוכנן בקפידה, ולתוכו שזרתי בחשיבה אסטרטגית ותכנון מראש, התייחסות רצינית לצרכים, משאבים, תקציבים ומה שביניהם.

ומה שגיליתי, בכל פעם מחדש היה, שלמרות שהייתי טיפה יקרה יותר מהמתחרים, ולמרות שאני אישה יוצאת חיל רפואה בדרגת רב"ט בעוד שרוב המתחרים שלי היו גברים יוצאי טייסת חיל אוויר, ולמרות שלי, לא היו קשרים עסקיים והם היו מקושרים היטב עוד מהתיכון והצבא, החגיגה שיצרתי בכל פגישה ראשונה, עזרה לי לפתוח לי את רוב הדלתות וסללה את הכניסה לארגונים.

די בודד שם בצמרת…למנכ"לים ולהנהלות די משעמם. הרוטינה שוחקת, המציאות דינמית וכותשת, והדרישות עולות בהתמדה. אתנחתא קומית קלילה ובאותה נשימה גם רצינית ומעצימה, מלאה בהומור בצד טיפים פרקטיים, מתובלת בסיפורים מהחיים של המציג, הלקוחות ומה שביניהם, יוצרת, גם הנאה וגם תחושת ערך גבוהה. בקיצור, גם נהנים וגם לא מבזבזים את הזמן היקר שאין להם!.

 

למי זה מתאים?

כאמור, קיימים בשוק אלפי יועצים, מאמנים ומטפלים. רבים מהמאמנים מציעים אימון ראשון בחינם!!!. בעשותם כך, הם פוגעים במקצוע, פוגעים במתחרים ויורים ברגל לעצמם, כי באימון חינם מבזבזים שעות יקרות!. גם יועצים (אסטרטגיים, עסקיים וארגוניים) שמגיעים לאינספור פגישות הכרות עם מקבלי ההחלטות משקיעים זמן יקר, ובחינם!.

מתוך 10 לקוחות פוטנציאליים אולי תדוגו אחד – גג שניים, זה יחס ההמרה. משמע, שבזבזתם לשווא שמונה שעות יקרות. ותודו, שלרוב שעת פגישה זולגת מהמסגרת שהוגדרה לה, ולכן הפסד הזמן שלכם יקר הרבה יותר.

ומה, אם יכולתם לעמוד מול 20 או 30 לקוחות פוטנציאליים במשך שעה וקצת, שבסיומה הייתם מעלים בחכתכם 8 לקוחות לאימון במקום אחד שניים, והייתם כובשים את המנהלים בארגון ומביאים לכך שידרשו לכלול אתכם בתהליכים הארגוניים?

שווה, לא???

 

בנית הרצאת השראה שיווקית מתחילה ממיקוד אסטרטגי

לעיתים קרובות הסנדלר הולך יחף…לא לכל היועצים והמאמנים ובטח שלא לכל המטפלים יש מסמך מיקוד מסודר. לכן, לפני שניגשים לבנות הרצאת השראה חייבים לשאול את חמש שאלות המיקוד:

  1. מי אתה?
  2. מה נושא ההרצאה שלך?
  3. מה מסר העל שלך?
  4. למי כדאי לשמוע את ההרצאה?
  5. מה הבעיה של אותו לקוח ומה הפתרון שלך?

לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה על 5 השאלות לקראת מיקוד להרצאה

 

התוצר הסודי הייחודי שעושה את ההבדל…

בארה"ב יש מאות אלפי יועצים, מאמנים ומטפלים, אבל יש ריצ'ארד סנט ג'והן אחד, שהפך ממורה מתוסכל ליועץ על.

ריצ'ארד ביסס את הקריירה החדשה שלו כיועץ, על מודל שפיתח, שעל פניו נראה פשוט כל כך, מהסוג שאנשים אומרים:: וואא…. איך לא חשבתי על זה קודם?". 13,132,502 מליון אנשים ראו את מודל "8 secrets to success" בעמוד של ריצ'ארדס באתר TED והפיצו את בשורתו.

 

 

ויש רק טום ווצ'אק אחד, שהפך תהליכים ארגוניים מורכבים לשיטה קלילה ומהנה, אותה הוא מכנה: שיטת הטוסט.

באמצעות אפיון תהליך יצירת טוסט (כן, המאכל הזה נוטף הגבינה שכולנו אוהבים) מצליח ווצ'אק לנתח בעיות מורכבות ולהפוך אותן לפתרונות יעילים.

  • מה מיוחד בשניהם?
  • מה סוד ההצלחה שלהם?
  • מה גרם להם לבלוט הרבה יותר מהמתחרים?

התשובה היא: יש להם שיטה!!!

 

אם אתה לא מיוחד אתה נכחד

המיוחדות של כל מומחה מורכבת משני דברים עיקריים: מצד אחד – האישיות והכישורים, ומצד שני – סל המוצרים.

בשוק פועלים אלפי מתחרים, אז מה מבדל אותך מהם? מה יגרום ללקוחות לראות אותך מרחוק?.

סוד הבידול הוא בהפיכת המומחיות שגיבשת לשיטה ייחודית משלך. 'מבחן התשוקה' של ג'נט בריי אטווד וכריס אטווד הוא שיטה מעולה לגיבוש התשוקות ותרגומן לחזון ותכנית פעולה, 'ארבע ההסכמות' של דון מיגל רואיז היא שיטה ליצירת חיים איכותיים, 'מודל 6 הכובעים' של אדוארד דה- בונו הוא שיטה ייחודית לחשיבה יצירתית.

כשאתם בעלים גאים של אג'נדה, שיטה ונוסחה משלכם שמבוססות על המומחיות שלכם, יש לכם יתרון תחרותי משמעותי מול המתחרים שלא פיתחו שיטה משלהם ונשענים על הידע הכללי שרכשו.

בשורה תחתונה: פיתוח שיטה משלך ושילובה בהרצאת ההשראה שלך, מבדל אותך מהמתחרים ומעניק לך יתרון תחרותי משמעותי.

 

 

שיטה משלך: הכלי הסודי לבידול העסקי

דמיינו את הסצנה הבאה:

יועץ, מאמן, מטפל, או בעל עסק בתחום אחר, עומדים מול קהל (במשרדי ההנהלה בארגון) באולם אירועים (במתנ"ס המקומי, בבית ציוני אמריקה או בהיכל התרבות) ומשך שעה וחצי מעבירים הרצאת השראה סוחפת, שמכילה את הידע, סיפורים אישיים, סיפורי הצלחה, טיפים, הפעלות, והרבה אקשיין. בצד כל אלה המרצה מציג שיטה ייחודית שפיתח, שהובילה אנשים וארגונים לתוצאות מצוינות ועשויה לעזור גם לכם לשפר ביצועים והישגים.

לא תרצו???

לאט לאט… האנשים בקהל מרגישים שהם מכירים את המרצה די מקרוב, מתחילים לחבב אותו, ועד סיום ההרצאה רובם כבר סומכים עליו. ואם ההרצאה שלו שילבה, ברגע הנכון, באופן הנכון והמדויק, קטע מכירה, התוצאה די ידועה.

יחס ההמרה עולה במאות אחוזים. כי למרות שאנחנו חיים בעידן המסכים והרשתות, עדיין למגע אישי עם טאצ' ייחודי (השיטה) לא נמצא תחליף!.

בהרצאה… על הבמה… רואים אותך ב- live, שומעים את הקול שלך loud & clear, ולא מקוטע דרך הרמקול בסמארטפון, הם חשים את שפת הגוף שלך, והשיטה שלך מסקרנת ומושכת…. ברגע זה נוצר הקליק האנושי. ולזה, עדיין לא מצאו תחליף!!!.

 

מוזמנים לשתף:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
גלילה לראש העמוד